תיעוד בלתי נתפס ואף מטריד של חולי קורונה מאומתים בורחים ממלונית הקורונה בה הם שוהים נחשף הערב (רביעי) בחי בלילה. מדובר על מספר חולים שאמורים לשהות בבידוד מוחלט במלון הרלינגטון באשקלון, אלא שבמקום להרחיק עצמם מהחברה, הם תועדו כשהם פורצים את הגדרות ונעזרים בבדים וחבלים כדי לבלות עם חברים ובני משפחה. 

המלון, בו מאושפזים 299 חולים, נמצא בסמוך למרינה בעיר, בה עוברים אנשים רבים במהלך היום והלילה. המקרים שתועדו עלו לרשתות החברתיות ובהם ניתן לראות חולה שיצא מחדרו ונפגש עם בני משפחתו בסמוך לגדר, כדי לקבל מהם שקיות אוכל. במקרה אחר רכב מגיע לאסוף את החולה כדי לצאת לסיבוב בעיר. 

"פשוט הזיה. אין לי איך לדאוג שהם לא יצאו", אמר נציג חמ"ל פיקוד העורף במלון הקורונה באשקלון בשיחה עם מערכת חי בלילה, "אם היה לי אמצעי לאכוף הייתי עושה את זה. אני לא משטרת ישראל שאני יכול לתפוס אותם. תרימי טלפון למשטרת ישראל ותגידי שלום, חולה קורונה מסתובב בחוץ, בואו תתנו להם קנס. זה מה שאני עושה". 

הגידול במספר החולים בעיר עלה ביממה האחרונה ב-2.5 אחוזים, נתון שממחיש בצור הטובה ביותר את החששות של תושבי העיר. במקביל, פיקוד העורף קיבל הנחייה לפתוח שתי מלוניות נוספות בעיר לחולי קורונה מאומתים. 

חולים מאומתים נמלטים ממלון הקורונה (צילום: מתוך
מתוך "חי בלילה"|צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

תגובת עיריית אשקלון: 
"ראש העיר הורה על נקיטת מספר צעדים נוכח הפרות הבידוד במלון: המלון יקים גדר פנימית, כל אורח שיפר את ההנחיות יורחק מהמלון מיידית. תחנת אשקלון תאכוף כל הפרה בקנס של 5,000 שקלים. פיקוד העורך יפרוס גדר תיל סביב המלון , כוח הביטחון במלון יתגבר אכיפת מניעת התקרבות לגדרות מבפנים. 

דובר צה"ל מסר בתגובה: 
"לפיקוד העורף אין סמכות אכיפה או מניעה של הגעת מבקרים אל סמוך לגדר המלון".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: 
"בעקבות הפרת הבידוד התקיים היום סיור בהשתתפות כלל הגורמים המטפלים והוחלט על הגברת האמצעים לבידוד לרבות הגדר ההיקפית והאמצעים הטכנולוגיים וכי כל מי שיפר את הבידוד יועבר במיידי מהמקום וינתן לו קנס בסך 5,000 שקלים".