חיפוש עבודה הוא חלק אינטגרלי מהחיים הבוגרים של כל אדם בישראל, וכך גם ליטוש קורות החיים האינסופי, בתקווה לקבל זימון לריאיון עבודה. בגלל כמות המתחרים על כל משרה פנויה, בדרך כלל נשלח את קורות החיים שלנו להמון משרות פנויות, בתקווה להצליח לבלוט ולעבור את הסינון הראשוני. אך אותו רזומה, עם כל הפרטים האישיים שלנו, עשוי להתגלגל לידיים לא נכונות, וכל זאת בחיפוש הכי פשוט בגוגל. מספיק שתרשמו בשורת החיפוש: "קורות חיים", בקובץ מסוג doc או pdf, ותוכלו להגיע לאלפי קורות חיים, ולאלפי מספרי תעודות זהות, תאריכי לידה, מספר טלפון וכו'.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

איך זה קורה? רן בן זיק, מתכנת ובלוגר, שופך קצת אור על פרצת האבטחה: "הפרצה הזאת היא מאוד פשוטה, היא נובעת מכך שבעלי אתרים לא מגינים מספיק על הקבצים שלהם, ואז הקבצים האלה חשופים לעיני כל, וגם כמובן לגוגל שסורקת אותם בתמימות, כי זה מה שהיא עושה. אלו לא נתונים שטוב שמסתובבים ברשת ומאוד קל למנוע את זה. קודם כל, לחפש את השם שלכם ואת מספר תעודת הזהות. במידה ואתם מוצאים, מיד לפנות לאתר שמפרסם את זה ולבקש ממנו להוריד את הקובץ. זו הזכות שלכם כאזרחים". ומה עוד אפשר לעשות? פשוט לא לצרף את מספר תעודת הזהות לקורות החיים.

>> לוח שידורים ערוץ 12 

אפילו קורות החיים של חבר הכנסת איציק שמולי, עם כל הפרטים האישיים שלו, חשופים וזמינים לכל דורש. למשל, עכשיו כל אחד יכול לדעת ששמולי עבד בעברו במסעדת "איציק", פרט שלא בטוח שחבר הכנסת ירצה בהכרח לקשור לעיסוקו הנוכחי.

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12