כידוע, הרב ברלנד הודה והורשע בביצוע מעשים מגונים בנשים, ישב שנה בכלא ושוחרר לפני כחצי שנה. בתקופה האחרונה החל הרב לחזור לחיים הציבוריים, מהלך שהביא למחאה ציבורית ערה והפגנות של מתנגדיו. בגלל גילו ומצבו הרפואי, ברלנד שוחרר מהכלא לפני שריצה את מלוא גזר הדין. אבל כיום, יאמרו מתנגדיו, הרב פעיל מאוד, ומסתובב בכל הארץ בכנסים ואירועים שונים. בנושא זה, לפרקליטתו עו"ד רותם טובול, חשוב להבהיר: "החלטת השחרור לא ניתנה רק בגלל הגיל והמצב הרפואי, אלא תחילה ניתנה בשל היעדר מסוכנות, ולאחר שהועדה בחנה פרמטרים לשחרור מוקדם". לגבי מצבו הנוכחי של ברלנד, מספרת טובול שעל אף פעילותו הענפה, הרב חולה מאוד ונמצא תחת מעקב רפואי צמוד.

למרות המחאות נגדו, טובול סבורה שברלנד לא צריך להנמיך פרופיל. "אני לא מצליחה להבין על מה הרעש", מספרת טובול. "האדם סיים לרצות את עונשו, הוא אדם חופשי". לדעתה של טובול, הביקורת אותה סופג ברלנד מתוך העולם החרדי איננה לגיטימית: "דווקא בימים אלה כשאנחנו שומעים הרבה רבנים שמדברים על מעמד הנשים, למה לא מסתכלים על זה שהרב ברלנד הוא היחיד מבין אלו שנותנים מעמד וכבוד לנשים".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

בנוגע לתיעודים מלפני הרשעתו, בהם ברלנד נראה נוגע בנשים, סבורה טובול שאינם רלוונטיים: "אנשים מוציאים דברים מהארכיון, כבר אין להם מה לומר". כיום, לטענתה של טובול, הרב לא חזר לפגוש נשים בצורה סדירה: "אם הוא פגש מספר נשים שבאו לקבל ברכה זה נעשה בצורה מאוד מסודרת, עם מצלמה מעל ראשו ובנוכחות שלושה גברים. אלה חסידות שלו, אתם צריכים להבין".  

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12