שיטת האיכון הטלפוני של השב"כ הכניסה עשרות אלפי ישראלים לבידוד, אבל גרמה לא מעט נזק כאשר הכניסה אלפים מתוכם לבידוד בטעות. כך אישה התבשרה שהייתה ליד חולה מאומתת בחדר הלידה בתל השומר, אך היא אפילו לא הייתה בהריון, אמא ובת שכביכול היו ליד חולה מאומת ישנו בביתן באותו הזמן בדיוק ואדם נוסף נדרש להיכנס לבידוד למרות שהוא חי בכלל בלונדון, ואלו רק חלק קטן מהדוגמאות. המבודדים שניסו לברר ולערער, לא הצליחו להשיג את מוקד משרד הבריאות - הוא קרס ממבול הפניות ולא ידע לספק תשובות.

היום (רביעי) יובא לדיון מיוחד נושא האיכונים השגויים לפי דרישת ראש השב"כ, אך בינתיים המבודדים החליטו לתבוע. נפגעי איכוני השב"כ שהפסידו ימי עבודה ולא מעט כסף, מגישים עכשיו תביעות אישיות כנגד מדינת ישראל.

את אחת התביעות האלו מגיש עורך דין גיא אופיר שמייצג את אמוץ טוקטלי, שקיבל הודעה שמורה לו להיכנס לבידוד לאחר ששהה ליד חולה מאומת בשעות הלילה, אך הוא בכלל ישן בביתו באותו הזמן. במכתב ששלח למשרד הבריאות הוא כתב שכל הניסיונות ליצור קשר עם המוקד כדי לברר את העניין, הסתכמו בשעות ארוכות של המתנה שבסופן נותקה השיחה. הוא דרש להקים גוף ערעור תוך 24 שעות אחרת יגיע לבית המשפט העליון.



בנוסף, נפתחה קבוצת פייסבוק של נפגעי איכוני השב"כ, שמתכננת להגיש תביעה קבוצתית בשם של מבודדי האיכון הטלפוני. בשיחה עם מקימת התביעה, מריאנה קנדוב, היא מספרת לחי בלילה על המהלך שהתחילה: "לא ייתכן שבמדינת ישראל אנשים יהיו שבויים, אסרי מדינה, מוצאים את עצמם בבית בבידוד על טעויות של איכוני השב"כ. הרמתי את הכפפה ואמרתי לעצמי לא עוד. יצרתי קשר עם עו"ד והגענו למסקנה שכמוני יש אלפי ישראלים שיושבים בבידוד על טעויות".

"יש פה משהו הזוי", טען עו"ד דוד מנע שמייצג את הקבוצה, "אנחנו נגיש תביעה נגד משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה על כך שמאלצים אנשים לסגור עסקים ולהיות בבידוד, כשאין להם שום סיבה להיות בבידוד. זאת תהיה תביעת נזיקין גדולה על כל ההפסדים הכספיים שנגרמים".

תגובת שירות הביטחון הכללי:
"משרד הבריאות הם הכתובת לתגובה, מענה, ערעור ומנגנון שליחת ההודעות".

תגובת משרד הבריאות:
"המשרד יענה לתביעה המשפטית כמקובל".