תחקיר "חי בלילה" בחודשים האחרונים, חושף פרשה מטרידה במיוחד שהתרחשה החל משנות ה-70, בבית חולים השרון בפתח תקוה. זה התחיל מעדותה של יוכי כהן, המספרת כיצד פוסט בפייסבוק בו תואר סיפור דומה לשלה, הצית בליבה את אותו חשד נושן - כיצד התינוקת שלה, שלכאורה נפטרה זמן קצר לאחר הלידה המוקדמת, ללא מסמכים המעידים על כך, בעצם נחטפה. מאז, נחשפו בתכנית עשרות עדויות נוספות של נשים הטוענות שדבר דומה קרה גם להן בבית חולים השרון, ואף עדויות של חוקרי משטרה מאותה תקופה, שבחנו מקרה של ניסיון למכור תינוק, וסיפרו כיצד הופעל עליהם לחץ לסגור את התיק.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

כעת, מגיעות עדויות חדשות ומטלטלות בפרשה. למשל, סיפורה של ע.ל. שחושפת כיצד נלקחה מהפגייה זמן קצר לאחר הלידה, ואיך סיפרו להוריה כי נפטרה: "אחרי שנולדתי, לקחו אותי ואמרו להורים שלי שאני מתה. אמרו שהייתה בעיה בלידה, היה לי מום בלב. ההורים הלכו הביתה, ואחרי שבוע טלפנו אליהם, ואמרו להם – למה אתם לא באים לילדה? התינוקת פה לבד, למה אף אחד לא בא לקחת אותה?". ע.ל. ממשיכה ומספרת שאותו צוות רפואי היה מעורב גם בטיפול שלה: "השם של הפרופסור שהעליתם, זה השם שאבא שלי ז"ל אמר לי איך הוא סיפר לו שאין מה לעשות, ושאני מתה. עכשיו אני יודעת שיש עוד אנשים שעברו דברים דומים".

עדות נוספת שמגיעה אל מערכת "חי בלילה", היא זו של מיקי תלמי, אחות שעבדה בבית חולים השרון בין השנים 1974 ל-1976, ומספרת כיצד תינוקות בריאים, בטיפולה של ד"ר פרדריקה דוליצקי, נעלמו מהפגייה בצורה סדרתית. "עבדתי בתור אחות בפגייה, התפקיד שלי היה להגיע למשמרת לילה. וכמה פעמים ראיתי את הד"ר באה, עוברת, מסתכלת", מספרת תלמי. "ואז אני באה למחרת, במשמרת הבאה שלי בלילה – ואיפה התינוק שהיה כאן אתמול? מת, והוא לא נראה לי עומד למות בלילה. זה קרה כמה פעמים, לא יכולה לומר כמה. אבל יצא לפחות שלוש משמרות ברצף שאני מגיעה והתינוקות מתו. גם ברמב"ם הייתי בפגייה, לא זוכרת שמתו תינוקות".

תגובת בית חולים השרון:

"מדובר בתלונות מלפני 30 ו-40 שנה שככל הידוע לנו נבדקו על ידי המשטרה. כלל בית החולים פועל בשקיפות ויספק את כל המידע הרלוונטי לגורמי האכיפה במידה ויתבקש. בבית חולים השרון לא פועלת מחלקת נשים ויולדות משנת 1995".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12