שכרם של עשרות לוחמי שריון בצה"ל קוצץ באופן משמעותי, לאחר שנשלחו לפקד על חיילים בבסיסי ההדרכה של החיל. לאחר תקופה ממושכת כמפקדים הם גילו להפתעתם שצה"ל שלל מהם את מעמד הלוחם ואת המענק שמגיע להם ללא התראה מוקדמת. אחד הלוחמים שמשכורתו נוכתה מספר: "נכנסתי למינוס מהסיפור, פשוט לא מצליח לעמוד בהוצאות שהתחייבתי אליהן כשאני לא מקבל את המשכורת. ניסינו לפנות לכל הגורמים בצבא ולא קורה עם זה כלום כבר קרוב לחודשיים. המענק והפיקדון שלי נפגעו בלי צדק או התראה מוקדמת".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

החיילים פנו למפקדים ולגורמי השלישות על מנת לפתור את הבעיה, אבל טרם קיבלו מענה. חלק מהחיילים פנו אל מנכ"לית "בית חם לכל חייל", שפרה שחר, והיא מובילה את המאבק עבורם. "אותם חיילים ולוחמים שפנו אליי, החוסר הזה, אפילו של 200 שקל - זה כסף שחסר להם בבנק" מסבירה שחר, "זו פשוט גניבה לאור יום, זה נגד החוק. על מי צה"ל חוסך? על הלוחמים הטובים ביותר שלנו". הסיפור הגיע עד כנסת ישראל, וחבר הכנסת אמיר אוחנה פנה לראש אכ"א בדרישה להחזיר לחיילים את כספם.

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשלב המעבר מיחידה לוחמת לבסיס הדרכה נשמרים לחייל כלל מרכיבי השכר וההטבות למשך שנה. לאחר שנה, החייל אמור לעבור מתפקיד ההדרכה בחזרה לתפקיד לוחמה, וכך נשמר מעמדו ושכרו. במידה ונשאר בתפקיד ההדרכה יותר משנה, מעמד הלוחם של החייל אינו נשמר, אך הוא זכאי להגיש ערעור חריג. בימים אלו, נערכת עבודה בצה"ל להסדרת הנושא. באשר להחזר הרטרואקטיבי של השכר, פרטי החיילים לא התקבלו מהמערכת".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12