הודיה מונסונגו, צעירה בת 24 בעלת צרכים מיוחדים הסובלת מפיגור גבולי, חשודה בניסיון הברחה ענק של סמים מפרו לישראל, יחד עם חשודה נוספת איתה יצאה לטיול. בשדה התעופה בלימה שבפרו, גילו במזוודה של החשודה כמעט 30 קילו של קוקאין, שלכאורה השתיים ניסו להבריח לישראל.

מונסונגו וחברתה נעצרו השבוע השבוע בשדה התעופה בלימה, יחד עם 2 אחיינים של אחת מהן, בחשד לניסיון הברחת סמים קשים מפרו לישראל. מונסונגו התלוותה לחברתה לטיול בתור בייביסיטר לאחיינים שלה, והחברה אף מימנה לה את הטיול בתמורה לכך.

קרוביה של מונסונגו סיפרו לחי בלילה שמזוודתה של הודיה נשברה באופן מפתיע, והחברה רכשה לה מזוודה חדשה, שבה למעשה התגלה הקוקאין. הם טענו כי היא נוצלה על ידי החשודה השנייה, זו שרכשה לה כרטיס על מנת שתצטרף אליה.

עו"ד מרדכי ציבין שמייצג את הודיה מונסונגו, אמר הערב לחי בלילה: "מתוך ניסיון בתחום אני יכול לומר שזה מקרה ראשון שנתקלתי בו, של ניצול מחפיר של אדם חסר ישע עם רקע פסיכולוגי פסיכיאטרי מאוד קשה. המצב שלה בכלא הוא מאוד קשה. יש לנו עדויות והקלטות ממנה. כשעצרו אותה 4 שוטרים הפילו אותה לרצפה, הרביצו לה עד זוב דם. בכלא אסירות מתעללות בה".

מונסונגו הצליחה לשלוח לבני משפחתה הודעות קוליות מתוך שהותה בכלא, וסיפרה על מעצרה: "כל האנשים שם, אני הייתי על הרצפה. כיסחו אותי, כולי כחולים בגוף. אני לא יכולה להתקלח, לא יכולה לעשות כלום. מרביצים לי פה, נועלים אותי פה, אני מפחדת. יש לי טראומה".

מעצרה של מונסונגו הוארך ב-50 ימים. אתמול היא הועברה מתחנת המשטרה אל הכלא. השווי של כמות הסמים שנתפסה הוא גדול במיוחד – קרוב ל-15 מיליון שקלים. בפרו מתייחסים לכל עבירה של הברחת סמים לכאורה בכובד ראש, לכן במידה והעצורות אכן יואשמו ויורשעו, הן צפויות לעונשים כבדים מאוד. ההערכה היא שמי שעומד מאחורי תכנית ההברחה הוא עבריין שמתגורר בישראל, במיוחד לאור סדר הגודל של הכמות שנמצאה במזוודה.

משפחתה וחבריה של הודיה יצאו בפרויקט גיוס המונים, העומד כיום על קצת יותר מ-100,000 שקלים, כאשר הסכום שהם מייעדים הוא 500,000 שקלים.

במשרד החוץ אישרו את מעצרן של השתיים אך הם סירבו להרחיב.