אתמול (ד') אחר הצהריים פרסם משרד הבריאות את שמות האתרים הנוספים שנמצאו נגועים בעכברת. אל הנחלים יהודיה, זוויתן, זאכי ובריכת המשושים הצטרפו גם פארק הירדן, הג'ילבון ושמורת מג'רסה - אליה הגיעו אתמול חיילים מפלוגת קשר במסגרת יום כיף. יש לציין שמתחילת הפרסום על התפרצות המחלה, 17 בני אדם אובחנו כחולים, ו-120 נוספים חשודים כחולים.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

לטענת החיילים, על אף שהביעו בפני המפקדים חשש מהידבקות במחלה, בילו בשמורה משעות הבוקר עד הצהריים ואף נכנסו אל המים. החיילים, שככל הנראה הכירו את השמועות מהימים האחרונים - המספרות כי גם במג'רסה נמצאה עכברת, קיבלו אישור לחששותיהם עם פרסום משרד הבריאות שהשמורה נגועה במחלה.

"הם הגיעו לשם לטייל, חלק מהחיילים חששו כי הם שמעו את הסיפורים על העכברת", מספר אביה של אחת החיילות שנכנסו לנחל על פי פקודה. "הם לא רצו להיכנס והכריחו אותם המג"ד והסמג"ד שלהם. אחרי זה, כשיצאו מהמים, הגיעה ההתראה שאיתרו בנחל את המחלה". אביה של החיילת העלה פוסט לפייסבוק בו הוא מספר על המקרה החריג אך יחד עם זאת שיתף שאין בכוונתו לנקוט בצעדים נוספים בשלב זה: "כעסתי ובגלל זה כתבתי, יותר אין לי הרבה מה לעשות. אם חס וחלילה היא תהיה חולה או משהו כזה בוודאי שאעשה משהו. מקווה שלא נפגע אף אחד ושאף אחד לא חטף שם שום דבר".

מדובר צה"ל נמסר: "הטיול אושר מראש עם רשות הטבע והגנים על פי ההנחיות. בתחילת הטיול בוצע תדרוך לכלל החיילים ובו הובהר כי כל משתתף רשאי לבחור האם להיכנס למים במהלך המסלול על פי רצונו ושיקול דעתו. לא הובאו בפנינו פרטי החיילת, ולכן לא נוכל לאמת את המקרה".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12