מאגרי מורים פרטיים הם דבר מוכר ברחבי הרשת והם משמשים בעיקר ליצירת מערכות יחסים חינוכיות המבוססות על לימודים. לאחרונה מתברר כי פדופילים רבים עושים שימוש באין מפריע במאגרים הללו על מנת להטריד ולנצל מינית ילדים וילדות.

רוני, שם בדוי, הוא דוגמא למורה פרטי לערבית ואנגלית, אשר, לפי טענתו, מלמד כ-17 בני ובנות נוער בגילאי חטיבה ותיכון. בהקלטות רבות שנחשפו, בהן הוא מדבר עם מי שהוא מאמין שהוא נער צעיר, הוא הציע שיעורים פרטיים הכוללים בתוכם הצעות ומעשיים מיניים. כשאחד התלמידים אומר לו שהוא נבוך מאופי השיחה, רוני מציע לו לבוא וללמוד גם שיעורים פרטיים וגם איך עושים "את זה".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

אותו רוני, הרשום במאגר המורים הפרטיים, נחשף על ידי "צייד הפדופילים" אבי דוביצקי אשר גם תיעד את הרגע בו מגיע המורה הפרטי לפגישה עם נער בן 15 כביכול. בנוסף אליו, גם ג', תועד לאחר שפירסם את עצמו באתר "Lessoons" והציע הצעות מיניות ומגונות לצעירים שפנו אליו בווסטאפ. גם ט', הציג את עצמו כמורה פרטי מנוסה באתר "הכיתה" וגם הוא תועד כשהוא מציע הצעות מיניות לקטינים.

מערכת "חי בלילה" בדקה עד כמה הדברים נבדקים ופתחה פרופיל פיקטיבי באתרים הללו, עם תמונה ופרטים של פדופיל מורשע ופרטים מחשידים במיוחד. אך מצידם של האתרים לא נעשתה כל פניה על מנת לברר האם מדובר באדם מקצועי בעל תעודת הכשרה אלא רק כדי להציע חבילת פרסום מקיפה ורחבה יותר שתחשוף את המורה ליותר תלמידים.

תגובת אתר "Lessons": "כל פרופיל מורה שנפתח באתר עובר בדיקות אמינות ראשונית, המתריעה בזמן אמת. אנו מנהלים שיחה עם כל מורה שנרשם. לאחר כל הבדיקות הנ"ל אנו מאשרים את עליית הפרופיל. בקרוב נשיק טכנולוגיה אשר מאמתת את הנתונים עד כדי 90% הצלחה. כמו כן נשמח מאוד על כל הסדרה חוקית מטעם הרשויות בשוק המורים הפרטיים".

מאתר "הכיתה" נמסר בתגובה: "בעלי האתר מעולם לא נתקלו בתופעה שכזו באתר, וכן אין שום דרך לבדוק בכל רגע נתון כל מורה, כל תלמיד וכל גולש. מיותר לציין שלו היה האתר נתקל וככל שייתקל בעתיד בתופעה הזו היה פונה באופן מיידי לגורמים המוסמכים ונוהג עימם בשיתוף פעולה מלא ולפי הנחייתם".

תגובת אתר "לימוד נעים": "בכל מקרה בו מתקבלת תלונה על מורה או שימוש פסול בפרופיל כלשהו, החברה דואגת להסרת הפרופיל באופן מיידי עד לבירור הפרטים".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12