שלשום (שני) זיהתה טוראית ס', תצפיתנית של אוגדה 91 ממערך האיסוף הקרבי, חוליית חיזבאללה שמנסה לחדור לשטח ישראל בהר דב. היא הצליחה לסכל פיגוע נגד חיילי צה"ל והפכה לגיבורת היום. בזמן שחיזבאללה וצה"ל עדיין מתווכחים ביניהם אם היה בכלל אירוע, ס' המאושרת מפעולתה, העלתה סטורי בו חשפה שהיא זו שזיהתה את החוליה, בניגוד לנוהל הצה"לי.

"מי היה מאמין שאני אסכל אירוע כזה", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה, "תחושת הגאווה והסיפוק פשוט מטורפת. שומרת עליכם מרחוק". קרובי משפחה וחברים עודדו אותה והעלו גם הם תמונות של ס'. "זאת חברה שלי שהיא חוד וסיכלה אירוע. אני גאה בה רצח".

התצפיתנית שחשפה את החוליה – שיתפה בסטורי 1 (צילום: מתוך האינסטגרם של התצפיתנית ס', קשת12)
הסטורי שהעלתה התצפיתנית|צילום: מתוך האינסטגרם של התצפיתנית ס', קשת12


בצה"ל לא אהבו את המעשה מענייני ביטחון מידע, והסטורי הוסר מחשבונה הפרטי מהר מאוד. למרות זאת, החברים וקרובי המשפחה המשיכו להעלות תמונות בצירוף תיוג של ס'. אחד מאותם מגיבים היה בן הזוג שלה, שכתב: "הכי גאה בך בעולם חיים שלי. גאווה למדינה את".

בשיחה עם מערכת חי בלילה, סיפר בן זוגה של ס' על תחושותיה אחרי המקרה, וחשף כי מסתבר שהיא קיבלה סוג של אישור. "שאלתי אותה איך היא קשורה לזה, והיא ענתה לי 'זאת אני'. היא בעננים, מרגישה שהיא תורמת מאוד. עכשיו היא מרגישה את השירות באמת וכולם גאים בה. הייתה קצת בעיה עם הסטורי, לדעתי היה אסור לה לפרסם את זה בכלל, אבל היא הורידה אותו קצת אחרי שהיא העלתה. עכשיו הם (צה"ל) נזכרו, אחרי שהם כבר אישרו לה להעלות. אישרו לה לא להעלות את השם שלה, רק לחברים הקרובים בסטורי או משהו כזה".


אתמול (שלישי) היא שוחחה עם חיים צורי, ראש העיר של קריית מוצקין, עיר הולדתה. "בכל העיר מדברים עלייך", סיפר לה ראש העיר. ס' שבקושי הצליחה לשמוע, אמרה: "אני מתעסקת כל הזמן עם מה שקורה, אני כולי בהתרגשות. לא מספיקה אפילו לשים לב לכל ההודעות ששולחים לי".

מדובר צה"ל בחרו שלא להגיב.