אין חייל משוחרר שלא עמד בפני הדילמה הזאת – האם לבחור בעבודה מועדפת ולקטוף את המענק המובטח בתום מספר חודשים, או שמא עדיף לחפש משרה שבה השכר השעתי גבוה יותר מלכתחילה. המענק, שיכול גם להגיע עד 10 אלף שקלים, הוא למעשה דרכה של המדינה למשוך כוח עבודה צעיר למשרות פחות נחשקות מתחומים כמו מלונאות, תעשייה, חקלאות ובנייה, עליהן גם בדרך כלל משלמים שכר עבודה נמוך באופן יחסי. כעת, מספרים חיילים משוחררים שעבדו בחברת האבטחה "מאג 58", כיצד גילו לאחר מספר חודשים שאינם זכאים למענק, חרף הבטחות החברה שהמשרה מוכרת על ידי המדינה כעבודה מועדפת.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

לידור קוברה, שהשתחרר לפני כשנתיים משירותו בפיקוד העורף ועבד בחברת האבטחה, מספר: "התחייבו לי והבטיחו לי שהעבודה מוכרת כעבודה מועדפת. לאחר חצי שנה שאלתי מתי נכנס הכסף, מרחו אותי עוד חודש ועוד חודש. עברו שבעה חודשים מאז סוף החוזה ועדיין לא ראיתי את הכסף. כשאני מנסה להתקשר אליהם עכשיו מנתקים לי בפנים או מתייחסים אלי בזלזול. עצוב שככה מתנהגים לחיילים משוחררים במדינה שלנו". 

דניאל (שם בדוי), שמדווח על מקרה דומה באותה חברת אבטחה, החליט לנקוט בצעדים משפטיים והגיש תביעה, שעדיין מתנהלת בבית הדין לענייני עבודה בבאר שבע. "עבדתי שם במשך שנה", מספר דניאל. "שאלתי שם אם זאת עבודה מועדפת, אמרו לי שזה מוכר. ביקשתי שיכתבו לי את זה בחוזה, כתבו לי בכתב יד וחתמו לי. בערך אחרי חצי שנה מגישים תביעה לביטוח לאומי אבל צריך להעביר את זה לחברה שתחתים את מנהלת החשבונות. זה נעצר שם, אמרו שיש בעיות, ואז התחיל להתברר שכל הזמן הזה המועדפת הייתה קומבינה. כנראה שיש להם אבטחה בבתי מלון, שזה כן מועדפת, אז הם איכשהו מסדרים שהכל ייחשב כמועדפת".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

מחברת "MAG58" נמסר בתגובה: "באפשרות כל עובד לבדוק טרם תחילת עבודתו מול המוסד לביטוח לאומי, האם המשרה ו/או התפקיד ו/או מקום העבודה מוכר לעבודה מועדפת ולכלכל את צעדיו בהתאם. טענותיו של מר בוקרה נמסרו לחברה על ידי ההפקה זמן קצר לפני שידור התכנית, בכוונת החברה לבדוק את טענותיו של מר בוקרה וללמוד מהן.

דניאל (שם בדוי) הגיש לאחרונה תביעה כנגד החברה בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע והחברה הגישה כתב הגנה. טענות ההגנה של החברה מוצקות ומגובות באסמכתאות המפריכות בנקל את טענותיו של דניאל. החברה סמוכה ובטוחה כי בית הדין האזורי לעבודה יגיע לחקר האמת וידחה בסופו של ההליך את תביעתו של דניאל".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12