אלונה בנדריהם, אמא של אחד הילדים בגן, סיפרה אמש ב"חי בלילה" על האירוע, והתחושות שמלוות את ההורים כבר תקופה ארוכה. "המון זמן שאנחנו מחכים לאיזושהי יציבות בגן מתחילת השנה, אבל שום דבר לא יציב בכל מה שקשור בצהרון. כל הזמן יש תחלופה ובעיות של מרכז יובלים שהם אחראים לצהרונים בגני העירייה. בבוקר קיבלנו הודעה משמחת שסוף כל סוף נמצאה סייעת מקסימה".

איך שמעת על המעשים שלה באותו היום?
"בשעה 15:00 קיבלנו הצפות של הודעות בוואטסאפ של הגן, שהגננת בצהרון מרביצה לילדים. זה היה נשמע הזוי ולא הגיוני, בהתחלה הורים כתבו שאולי הילדים מרביצים אחד לשני. מי העלה על הדעת שהילד שלנו עובר אלימות? קראו לי להגיע מהר לגן כי יש בלגן, עזבתי הכל והגעתי לשם. באמת ראיתי שכל ההורים והילדים בוכים".

"כששאלתי את הבן שלי מה קרה הוא אמר 'לא הקשבתי לה ובמקום להושיב אותי על הכיסא, היא הרביצה לי. היא הרימה אותי וזרקה אותי למקום שיש בו גדר מברזל'. ילד אחד עם שריטה בצוואר, אחר עם שריטה בגב", תיארה בנדריהם.

הסייעת נמצאה בגן בזמן שהילדים מספרים את זה?
"היא נמצאה בגן. נכנסתי ושאלתי אותה 'מה קורה פה? מה הילד שלי מספר?'. היא הייתה הכי רגועה בעולם ואמרה 'לא היה ולא נברא'. אלו לא ילדים שיכולים להמציא, הם כבר בגן חובה בגילים 5-6. ההורים שאלו 'למה את מרביצה לילדים שלנו?', והיא פשוט הכחישה הכל".

מה שלום בנך עכשיו?
"הוא לא אוהב לשתף. הוא נראה רגיל אבל אי אפשר לדעת מה מתחולל לו בתוך הנפש. אני לא יודעת איזה הכשרה יש לה, בודקים שלסייעת יש דופק ומקבלים אותה לגן. אי אפשר בכלל לקרוא לה גננת. לא עושים שום בדיקת רקע ובקושי מתייחסים אלינו ההורים".