אחד הדברים המטרידים ביותר להורים לילדים צעירים, זה היעדר השליטה על התכנים אליהם הם נחשפים במהלך היום. אך בעוד הפחד הזה מופנה בעיקר לרגעים בהם הילדים נותרים ללא פיקוח, מגיע המקרה הבא למערכת "חי בלילה". בפוסט שפרסמה ברשת, חושפת אם לילד בן 11 מרמת גן, כיצד הבחינה לפני שנה וחצי בשינוי התנהגותי חריג אצל בנה, המתבטא בהפרעות שינה, הפרעות אכילה וחרדות. לדברי האם, הגורם לאותו שינוי התנהגותי מקורו בסרט אימה בשם "להתעורר מהפחד", שהוקרן בכיתת הבן. "זה התחיל כשהקרינו להם סרט אימה", מספרת האם. "כמו שהבנתי, הילדים בחרו את זה לבד, והמורה בלי לבדוק את התכנים הקרינה להם את הסרט. בעקבות זה הילד לא ישן כמו שצריך, הוא מתעורר באמצע הלילה ואז קשה לו לחזור לישון. עד היום הוא פוחד להיכנס למקלחת לבד, אני צריכה כל הזמן להיות מאחורי הדלת".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

האם פנתה למורה בבקשה להבהרה בנושא, וקיבלה את התשובה הבאה: "אתמול הייתה מורה מחליפה והקרינו להם סרט. ילדים שהיו רגישים לא ראו את הסרט. בלי קשר לאירוע, סרטים זוהי דרך לימודית טובה ומשלימה". רק לאחר שהתעקשה האם להראות למורה באיזה סרט צפו הילדים, הודתה המורה שהסרט אכן לא מתאים ושהעניין יטופל.

לפני מספר שבועות גילתה האם שהתלמידים בכיתת הבן, צפו שוב בסרט שאינו הולם את גילם, הפעם סרט המציג את הסבל בתעשיית הבשר, מהסוג שנועד לזעזע את הצופים בו. "אחרי שלושה חודשים הבנתי שגם הקרינו להם סרט על טבעונות", ממשיכה האם. "זה היה על התעללות בפרות, תהליך השחיטה של הפרה, כיצד מהפרה זה מגיע לצלחת שלנו". הפעם, מספרת האם, פנו גם הורים אחרים בתלונה לבית הספר: "ההורים פנו לגבי זה ושום דבר לא נעשה, אפילו היועצת לא נכנסה אל הילדים, לדבר איתם". גם הפעם, לדברי האם, השפיעה הצפייה בסרט על התנהגות הילד: "הוא לא אוכל בכלל בשרים מאז, הם טעו בגדול ואף אחד לא ניסה למזער את הנזק מבחינה פסיכולוגית".

מעיריית רמת גן נמסר: "הנושא מצוי באחריותו וטיפולו של משרד החינוך. העירייה רואה את המעשה בחומרה רבה ותעמוד בקשר עם המשרד עד לבירור הנושא".

ממשרד החינוך נמסר: "האירוע אינו מוכר להנהלת בית הספר. מתקיימת בדיקה".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12