נדב שוורץ, פעיל בקהילה הגאה בירושלים למד בצעירותו בישיבה ועבר בעצמו טיפולי המרה אותם הוא לא יכול לשכוח: "המטפל שלי ביקש ממני לרשום מתי אני נמשך לגברים ולנהל בפנקס את כל השעות והמקומות שבהם אני נמשך לגברים - אחר כך הוא עבר על הפנקס ובדק מתי הצלחתי להתגבר על הדחף ומתי לא. זה היה רגע ממש משפיל עבורי".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

כיום נדב מסייע בעצמו לצעירים שעברו טראומה דומה: "הגישה של טיפולי המרה טוענת שאתה אשם בנטייה המינית שלך ולכן אתה צריך להעניש את עצמך". בנוסף, כחלק מהעבודה שלו הוא נחשף לאנשים שעברו טיפולים נוראיים ומשפילים: "אני מכיר אנשים שהגיעו למצב שהם חותכים את עצמם כדי להעניש את עצמם שהם נמשכים לגברים, יש כאלה שהתחתנו בכפייה או נשלחו להציץ לנשים רק כדי לעודד משיכה לנשים".

למרות שמהמסמך של ההסתדרות הרפואית עולה כי כנגד רופאים ומטפלים שיפנו מטופלים ל"שינוי נטייה מינית" יוטלו סנקציות כבדות הכוללות שלילת חברות בהסתדרות הרופאים, נדב מודה שהוא לא חושב שבטווח המיידי הטיפולים הללו ייפסקו: "לצערי הרב מטפלים מגדירים את עצמם לא כטיפולי המרה אלא כטיפולים למסע אחרי ה"אני הפנימי" ולכן הם ימשיכו לעשות את זה במסווה". למרות זאת, מבחינתו של נדב, מדובר בצעד ראשון בדרך: "נייר העמדה הזה יגרום לרופאים לא להפנות לאנשים כאלה ובנוסף יגרום גם לאנשים להיזהר מאותם טיפולים כאלה".

 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12