בעקבות אסון המעלית בסוף השבוע בתל אביב, בו נהרג זוג צעיר, החליט השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להגיש הצעה לממשלה לפיה יפעלו בשירותי הכיבוי תקנות לשעת חירום כדי למנוע שביתות ועיצומים של לוחמי האש. נשות הכבאים יצאו אמש בקריאה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לקחת את המצב בידיים ולהתנצל, בעיקר בגלל מה שהן מפרשות כהאשמת הכבאים באסון.

"אני שומעת היום את הרמיזות של כבוד השר ארדן בדבר קשר בין אסון המעלית לעיצומים אותם נוקטים הכבאים ואני מזדעזעת", אמרה כרמית אושר, מובילת מאבק נשות הכבאים. "כבוד השר ארדן, אני פונה אליך - אתה יודע מהי עבודת הכבאי? אתה מטיל דופי בעבודתם? אתה זה שמשחיר את שמם? אני דורשת ממך להתנצל ולהסתכל לאמת בעיניים. המערך נמצא בקריסה ואתה זה שממונה על כך". 

ואכן העובדות מדברות בעד עצמן. דו"ח מסווג של מערך הכבאות שהוגש לפני פחות מחודש ונחשף לראשונה בחי בלילה, מראה שלמרות שיש מעל 3000 תקנים לכבאים, רק כ-2200 מאוישים. זהו פער של 27 אחוזים ובפועל אלה 800 כבאים שלא יוכלו לסייע במקרים בהם צריך תגבור. 

מצגת של מערך הכבאות חושפת מחסור בכבאים - אקסטרה (צילום: מתוך
מחסור של כ-800 כבאים. מתוך המצגת המסווגת של מערך הכבאות|צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

תגובת כבאות והצלה לישראל:
"מיום הקמת הרשות גדל מספר לוחמי האש והכפיל את עצמו מסך של 1200 לכדי 2200 לוחמים. רק בשנה וחצי האחרונות גויסו למערך עוד 230 לוחמי אש ובמהלך שנת 2020 ייקלטו 250 לוחמים נוספים שכבר עברו את שלב הגיבוש וניצבים בפני תהליכי מיון אחרונים".