במהלך מבצע "צוק איתן", פרסם צעיר תושב רמת גן כמה וכמה סטטוסים בעמוד הפייסבוק שלו, המעודדים לכאורה רצח של ערבים. בין היתר כתב אותו בחור: "אם הייתה לי האפשרות החוקית לשרוף ערבים חיים הייתי עושה זאת בשמחה!" וגם "כל ערבי הוא חפץ חשוד". כותב הפוסטים אולי הרגיש שמעשיו משתלבים באווירה הכללית, אבל השבוע הוא הופתע לקבל בביתו כתב אישום, שהוגש כנגדו בגין הסתה וגזענות. העונש שיכול להיגזר עליו עשוי להגיע עד לחמש שנות מאסר.

בתכנית "חי בלילה" התקיים ראיון מיוחד עם הנאשם, שכיום הוא בן 26 ועובד כספר: "התבגרתי, אני כבר לא במקום הזה, זאת לא ההשקפה שלי. כשהסטטוסים הועלו אנשים פחדו לצאת לרחובות". יש לציין שבמקרים רבים בהם אושיות רשת בולטות התבטאו בחריפות ואף השמיעו קריאות שיכולות להתפרש כהסתה או גזענות, לא ננקטה יד קשה שכזו והמקרה של הצעיר מוזר מאחר ובסך הכל 400 אנשים עוקבים אחרי עמוד הפייסבוק שלו, מה שנחשב כתפוצה נמוכה.

"באו אליי עד לרמת גן כאילו אני איזו אושיית רשת משפיעה. הרגשתי שנעשה לי פה עוול. כתם שיישאר לי בלי סיבה מוצדקת", טוען הנאשם. אז מדוע פועלות הרשויות דווקא נגד האזרח הפשוט? לטענת גורמים בפרקליטות, בגיבוש כתב אישום נבחנים מספר קריטריונים ואחד מהם הוא חומרת המסרים, שבמקרה הזה לטענתם חצו את הגבול.

 

 

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-23:25