שי פוקסיניאנו אוהב להטריל בפייסבוק שלו, אבל הוא לא חשב שהפוסט הזה יוביל לחקירה ומעצר. פוקסיניאנו הציע למכירה כרטיס VIP לאירוויזיון שהתקיים בישראל, כולל מפגש מרגש עם מדונה, אבל כפי שניתן לראות בפוסט, כל מה שנכתב היה מזויף, מלא בשגיאות כתיב ונעשה בעבודת פוטושופ די חובבנית.

אלא שהפוסט הזה גרר אותו לשעות של חקירה במשטרת ישראל: "12 בצהריים, יומיים לפני האירוויזיון הייתי בחניה של הבניין, ניגש אליי בחור ברחוב שנראה כמו שיפוצניק, תפס אותי בחולצה ואומר לי – 'אתה שי פוקסיניאנו?', סיפר שי. "הייתי בטוח שהוא מכיר אותי מהפייסבוק, אז התלהבתי ועניתי לו כן. פתאום קפצו עליי שבעה בלשים ממכוניות ומהשיחים, אמרו לי שהם צריכים לעכב אותי לחקירה על זיוף והפצה של כרטיסים מזויפים לאירוויזיון". 

הציע בצחוק כרטיס VIP לאירוויזיון - ונעצר (צילום: מתוך חי בלילה, קשת12)
לא פגש את מדונה ב-א'|צילום: מתוך חי בלילה, קשת12

"הסברתי להם מה קרה, ואני מאמין שבשלב מסוים הם הבינו", המשיך. "אבל הם קיבלו הוראה להביא אותי. משם זה התגלגל לחיפוש ברכבים, בדירות, בארונות המטבח. הם הראו לי את הפוסט בפייסבוק, שהוא עריכה גרועה לחלוטין, אחת העריכות הגרועות שלי. הם שאלו אותי איפה הכרטיס הזה, הסברתי להם שהוא נמצא בגוגל ואם הם יחפשו אותו שם הם ימצאו אותו".

אבל השוטרים לא השתכנעו, ולקחו אותו לחקירה שנמשכה כ-10 שעות בתחנת המשטרה בתל אביב. "הם איימו עליי במעצר של שלושה ימים באבו כביר", סיפר שי. "אחרי שהם הבינו שזו בדיחה והטרלה, ושהם כנראה לא תפסו את הפושע הכי גדול במדינת ישראל, אחד הקצינים שם אמר לי שהוא יכול לתת לי חמישה ימי מעצר בית בלי שופט ושאשתי תבוא לחתום עליי ולשחרר אותי". 

הציע בצחוק כרטיס VIP לאירוויזיון - ונעצר (צילום: מתוך חי בלילה, קשת12)
הפוסט בפייסבוק שהוביל למעצר|צילום: מתוך חי בלילה, קשת12

מה הפריע להם? שלכאורה ספסרת בכרטיסים או זייפת כרטיסים לאירוויזיון?
"לא הצלחתי להבין. לפעמים אמרו לי שמכרתי את זה לטרוריסטים. הם החרימו לי טלפונים ומחשבים, שכולם לא היו מוגנים בסיסמאות. אמרתי להם שהכל אצלם, שיש תיקייה שנקראת פוטושופ, שהפייסבוק שלי פתוח ויש שם מלא הטרלות. אם הם היו נכנסים לפרופיל שלי בפייסבוק ורואים את הפוסטים, הייתי חוסך להם דלק. חבל".

רק כדי להבין: את מדונה ב-א' לא פגשת.
"את "מדונא" בא' לא פגשתי, וגם לא העבירו לי כסף ב'ביתקוין' כמו שכתבתי", צחק שי. "כל הפוסט היה כתוב בשגיאות כתיב, אנשים צחקו, אבל זה סיפור מצחיק ומשעשע לספר לנכדים. אני מקווה שהמשטרה תלמד מזה, כי יש להם יחידת סייבר גדולה. כנסו לפרופיל של הבנאדם, תראו עם מי יש לכם עסק". 

הציע בצחוק כרטיס VIP לאירוויזיון - ונעצר (צילום: מתוך חי בלילה, קשת12)
הכרטיס המזויף לאירוויזיון|צילום: מתוך חי בלילה, קשת12
 

תגובת המשטרה:
"החשוד עוכב לחקירה בגין חשד לביצוע עבירות פליליות של זיוף וקבלת דבר במרמה, כפי שעלה מפוסט שפרסם ובהמשך שוחרר למעצר בית. עם סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות".

תגובת פרקליטות מחוז תל אביב:
"מאחר ומדובר בחשד לעבירה של ניסיון לקבלת דבר במרמה, לא נוכל להתייחס לעילת הסגירה בהתאם לחוק. לחשוד עומדת הזכות להגיש בקשה לשינוי עילת הסגירה".