רומי (שם בדוי) בת ה-17 לומדת בבית הספר לחינוך מיוחד "התומר" בנס ציונה. לטענת הוריה, היא סובלת מזה תקופה ממושכת מהטרדות מיניות ומהתעללות מצד חבריה לכיתה. ב"חי בלילה" נחשפו כמה מההודעות הקוליות המאיימות והמטרידות שנשלחו לרומי בוואטסאפ: "אני מחכה לך, אנחנו נזיין אותך וגם אהרוג אותך. אני אשים אותך מתחת לכביש במקום שאף אחד לא ימצא אותך", נאמר בהודעה אחת ובאחרת: "את תהיי מתה, עם עיניים פתוחות. כולם יעמדו לידך ויזיינו ביחד. הם יעשו פיפי איפה שאת מתה".

בית הספר "התומר" זכה בשנת 2017 בפרס החינוך הארצי, אלא שהורי התלמידים גילו בחודשים האחרונים שהמציאות אחרת לגמרי. ליאת, אמא של רומי, טוענת שצוות בית הספר מודע למעשי ההתעללות החמורים אך לא עושה דבר. "כולם סוגרים את העיניים. הכל נראה יפה כלפי חוץ, רק מי שנמצא בתוך המערכת יודע בעצם כמה הכל לקוי, כמה הילדים שלנו לא מוגנים", אמרה האם בראיון ל"חי בלילה". לדבריה, מנהלת בית הספר ויועצת בית הספר מודעות למצב: "רומי בעצמה באה ושיתפה את היועצת. היא אמרה לה: 'פוגעים בי, אני לא יודעת מה לעשות. אם זה משחק, למה זה כואב לי? לא נעים לי, אבל אני לא יודעת להגיד לא'". אמה של רומי מספרת שהיועצת שאלה את בתה האם סיפרה לאמא שלה ואז ביקשה ממנה מפורשות: "שיישאר בינינו".

התעללות בביה
רומי בת ה-17 ואמה ליאת|צילום: מתוך חי בלילה, קשת12

החשד שמשהו לא תקין קורה בין כותלי בית הספר התעורר כשליאת הבחינה בשינוי בהתנהגות של רומי. "שמתי לב שמשהו לא בסדר קורה עם הילדה", היא מספרת, "היא מתפרצת בתוך הבית, משתוללת. אני מקבלת טלפונים מבית הספר שאומרים שהילדה מרביצה, הילדה שוברת, אי אפשר עם הילדה. רומי זעקה את כל הזעקות האפשריות. ידעתי על מקרים אבל לא חלמתי שזה יגיע גם אליה".

באחד הסרטונים שצולמו על ידי תלמידי בית הספר והועלו לסטורי, רומי נראית מוטלת על הקרקע כשמסביבה תלמידים שמשפילים אותה: "היא זונה של העולם, היא כלבה של העולם", הם קוראים לעברה ורומי נשמעת צועקת: "די, לא רוצה, די!", אך התלמידים ממשיכים בשלהם. אחת מנשות הצוות החינוכי עדה למתרחש אך לא עושה דבר מלבד לבקש מהם להפסיק לצלם.

התעללות בביה
התכתבויות בוואטסאפ הכיתתי|צילום: מתוך חי בלילה, קשת12

לטענת הורים נוספים, לא מדובר במקרה בודד. גלית, אמא לתלמידה אחרת בבית הספר, מספרת על ההטרדות המיניות שבתה חוותה: "בתי למדה בבית הספר מכיתה ו'. באו שני נערים ונהיה שם סדום ועמורה, אינטימיות ומגע מיני. הצוות לא ייחס לזה חשיבות. כשאמרתי להם שנוגעים בבת שלי ועושים לה דברים, הם אמרו לי: 'גם אם יש מגע, זה בסדר כי זה הגיל'". כשגלית התקשרה להתלונן בפני מפקחת המחוז במשרד החינוך היא נדהמה מהתגובה שקיבלה. "אין ממה להזדעזע, לא קרה פה שום דבר שיש ממה להזדעזע ממנו. כמה מענה בית הספר יכול לתת?", גערה בה המפקחת והמשיכה: "ילדה התחבקה עם ילד בשנייה אחת שהמורה סובבה את הראש, מה הסיפור? כשהדברים האלה קורים בבית מתחת לאף שלכם זה בסדר".

רומי, שכבר יותר מחודש לא מגיעה לבית הספר וככל הנראה גם לא תשוב אליו, אמרה ל"חי בלילה" על השהות בבית: "אני מוגנת פה. הגוף פה, אבל הראש בבית הספר". ליאת הגישה תלונה במשטרה וזו פתחה בחקירת הטענות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לאור פנייתכם, קיימנו בדיקת עומק עם צוות בית הספר וצוות הפיקוח, ומהבדיקה עלתה תמונה שונה מהמתואר. לאור זאת ביקשנו ממערכת 'חי בלילה' את הסרטונים המדוברים, כדי לבדוק ולטפל מיידית, ובאופן נחרץ, באירועים שתוארו. בכל מקרה, נמשיך לקיים בדיקת עומק ולוודא שכלל התלמידים בבית הספר מוגנים".