אומנם, הסגר שחל על הציבור הישראלי נגמר, אבל ההתקהלות, כזכור, במרחב הפרטי והציבורי עדיין אסורה. על פי החלטות הממשלה, אין אפשרות לקיים או להשתתף בהתקהלות שכוללת טקס דתי אם מספר האנשים שבה הוא יותר מ-10 אנשים בתוך מבנה סגור או יותר מ-20 אנשים בשטח פתוח. אם המקום כולל גם מבנה וגם שטח פתוח, הכמות המקסימלית של המשתתפים היא עד 20 אנשים.

על פי תיעוד שהגיע למערכת "חי בלילה", בערב יום שלישי האחרון הגיעו שרים וחברי כנסת לווילה בחולון כדי לקחת חלק בחגיגת החלמתו מקורונה של חברם, חבר הכנסת דוד ביטן, שעות ספורות לאחר שהחליטו בישיבת הממשלה על הגבלות חג הפורים.

תיעוד בלעדי של שרי הליכוד מפרים הנחיות (צילום: מתוך
השרים השתתפו בחגיגת החלמתו של הח"כ דוד ביטן|צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

מהתיעוד עולה כי המסיבה כללה עמדת בידור, בופה עשיר של קינוחים, מנגל בשרים ועוד. בכיר האורחים היה שר האוצר ישראל כ"ץ שעם הגעתו למקום הבחין בהתקהלות וביקש להיות בחדר צדדי. לדבריו של ביטן האירוע נערך על פי ההנחיות. "זו הייתה וילה גדולה, היה מרחק בין האנשים וזה היה לפי התקנות. היו בערך 28 איש, מותר 20 בחוץ ו-10 בבית".

השר ישראל כ"ץ מסר בתגובה: "שר האוצר לא הפר אף כלל מכללי משרד הבריאות ומקפיד עליהם קלה כבחמורה. הוא הגיע לאירוע לכבוד החלמתו של דוד ביטן אליו הוזמן לאחר שהובטח לו שהכול יהיה בהתאם לכללים עליהם הוא מקפיד מאוד. כשראה שיש התקהלות בחוץ, סירב להיכנס לאירוע, התיישב בחדר נפרד מהאירוע עם מסכה והקפדה מוחלטת על כל הכללים".  

השר אלי כהן מסר בתגובה: "השר מקפיד על ההוראות ובזמן שבו נכח, הקפידו על ההנחיות ואף נעשתה הפרדה וכמובן עטיית מסכות (למעט בזמן שאכלו)".