מערכת "חי בלילה" חשפה אמש את אחד העוקצים הגדולים ביותר שהיו בשנים האחרונות בענף הרכב בישראל. סוכנות רכבי היוקרה "אורון מוטורס", בבעלותו של עו"ד אורון צנעני, פשטה את הרגל, נסגרה בלי הודעה מוקדמת והשאירה עשרות רוכשים המומים בלי כסף ובלי רכב, אחרי שכבר שילמו לסוכנות. צנעני נמלט מהארץ עם הכסף כשהוא מותיר מאחוריו חובות עצומים שנאמדים ביותר מ-30 מיליון שקלים.

הסוכנות המדוברת היא אחת המרכזיות בסצינת רכבי היוקרה בישראל ושיווקה במדינה מותגים כמו פורשה ופרארי. "בינואר השנה הזמנו רכב יוקרה. לאחר זמן ממושך של המתנה והבטחות חוזרות ונשנות, לא קיבלנו את הרכב", סיפרת מ', אחת הלקוחות שנפגעו מצנעני, "אחרי בדיקות מעמיקות הבנו שאין רכב ואין כסף". 

שיטת התשלום לסוכנות בוצעה בשלוש פעימות. בפעימה הראשונה שולם שליש מהסכום כמקדמה על הרכב, הפעימה השנייה שולמה כשהרכב כביכול עלה לאוניה מגרמניה, והשליש האחרון שולם רגע לפני השחרור מהמכס. פרט למוניטין שצברה הסוכנות במהלך השנים, הקפיד צנעני להציג בפני הלקוחות מסמכים ותעודות רלוונטיות ובכך קנה את אמונם, אלא שהיום נחרדו לגלות שכל המסמכים והתעודות שקיבלו פוברקו.

"מתוך ההבטחה שלו מכרנו את הרכב, נאלצנו לשכור רכב פרטי מינואר" סיפרה מ', "בשיא חוצפתו הוא ביקש מאיתנו להכין ביטוח לרכב ובסוף מסתבר שאין שום דבר. אנחנו לא היחידים ויש קבוצה גדולה שהפסידה את כספה. השמועות אומרות שהוא ברח למיאמי".

מחקירה שערכה מערכת "חי בלילה" עלה כי עדיין ניתן להזמין רכבים באתר הסוכנות, למרות שמשרדיה ברחובות היו סגורים ונטושים. עוד התגלה כי בימים האחרונים שיתף צנעני בעצמו את המקורבים אליו במצב הקשה אליו נקלעה החברה. "השנתיים האחרונות ריסקו את החברה כליל והותירו אותה בחובות כבדים ביותר", כתב במייל לאחד הקולגות, "אני צופה, לצערי, שורה של פעולות במישורים אזרחיים ופליליים כנגד החברה, וכנגדי, כמי שניהל אותה".

מול הלקוחות שידר צנעני עסקים כרגיל, אבל במקביל הכין את הקרקע לבריחה מהארץ. "לצערי לא אוכל להגיע לפגישה שלנו ביום חמישי וגם לא לתאם מועד חדש", כתב במייל אחר, "אני מתעופף מפה, לא יודע לכמה זמן ואם אוכל בכלל לחזור בקרוב. נראה מה ילד יום".

"חי בלילה" משודרת בקשת 12