האירוויזיון האחרון שהתקיים בתל אביב לא מפסיק לתת כותרות, אבל הפעם מדובר בסיטואציה שאף אחד לא היה מעוניין להיקלע אליה.

בעוד השיח הכללי דיבר על יוקר המחיה של תל אביב ועל כך שתיירים נמנעו מלהגיע לעיר בעקבות כך, יש כאלה שמצאו פתרון זול, שלא לומר חינמי. עומר רזניק, תושב תל אביב, אירח במהלך השנים האחרונות בביתו קרוב ל-30 אנשים דרך CouchSurfing, פלטפורמה שמאפשרת לאנשים מרחבי העולם לארח ולהתארח בחינם בסלון ביתם של אנשים, כמו AirBnb הידוע, אבל בחינם. אלא שהאירוח האחרון שלו, של תיירת שהגיעה לישראל בתקופת האירוויזיון הסתיים בצורה אלימה, אחרי שלטענתו היא ניסתה לגנוב מדירתו כסף.

"היא לא כיבדה את החוקים של הבית וגרמה לי לבעיות עם השותפים", סיפר רזניק לנסלי ברדה בראיון ל"חי בלילה", "בתיאור של האירוח כתבתי שבגלל שזה מפריע לשותפים, אני מבקש שהאורחים ישנו על מזרן בחדר שלי, ובשאר הזמן הם יכולים להיות גם בסלון. רוב האורחים מטיילים רוב הזמן בעיר, זאת המטרה בסך הכל".

אחרי שעברה על חוקי הבית, ביקש רזניק מהתיירת שהתארחה אצלו למצוא מקום אחר ללון בו, והם סיכמו שתעזוב את הדירה ביום שלמחרת, אלא שלמחרת התעורר רזניק כשחפציה עוד מפוזרים בדירה והיא לא נמצאת בה. הוא סימס לה בבקשה שתאסוף את הדברים שלה עד הצהריים ותחזיר לו את המפתח לדירה, ומרגע זה העניינים התחממו די מהר, כך לדבריו.

האירוח לאירוויזיון שהסתיים במשטרה  (צילום: מתוך
תושב תל אביב טוען: "התיירת שאירחתי בביתי תקפה אותי" |צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"היא קראה לי מטומטם, קיללה אותי ואיימה להפיץ עלי שמועות שאני מצלם את האורחים שלי בשירותים", סיפר רזניק, "בשלב מסוים התקשרתי למשטרה. הם הנחו אותי לא לתת לה להיכנס בלעדיהם, מכיון שכל כך חששתי ממה שהיא תגיד, היה חשוב לי לצלם הכל. ברגע שהיא נכנסה היא התחילה להשתולל, זרקה עלי דברים וזרקה את הלפטופ שלי לאוויר ושברה אותו".

בתיעוד שצילם רזניק אפשר לראות את התיירת בעוד היא אורזת את חפציה ושני שוטרים משגיחים עליה. במהלך הצילום מאשים רזניק את האורחת שגנבה ממנו כסף, והיא בתמורה מנסה להעיף את הטלפון שלו מידו. לאחר מכן אפשר לראות את השוטרים בודקים את התיק שלה, והיא מנצלת את ההזדמנות כדי לתפוס את הלפטופ של רזניק מהשולחן ולזרוק אותו על הרצפה. האירוע כולו הסתיים לאחר שהשוטרים פינו אותה מהדירה. מערכת "חי בלילה" יצרה קשר עם התיירת והיא סירבה להגיב לטענות או לסרטון ורק טענה שרזניק גנב ממנה כסף. לדברי רזניק, האירוע הוביל אותו להחלטה שלא לארח יותר תיירים דרך הפלטפורמה המדוברת.

"חי בלילה", א'-ה' ב-23:30, קשת 12