אלפי ישראלים שוהים בימים אלה במלוניות הקורונה, מתוכם הרבה צעירים שנדבקו בגל השני. חלקם נדבקו בברים או במועדונים, והם מנסים להפוך את השהות במקום להרבה יותר נעימה – באמצעות מסיבות. בתיעוד משכונת בבלי בתל אביב, שם נפתחה ממש לאחרונה מלונית הקורונה "בני דן", אפשר לראות את החולים חוגגים יחד בחצר המשותפת – צעירים ומבוגרים יחד, עם או בלי בגד ים, כשברקע שירים בווליום גבוה, גם במהלך היום וגם לילה.

כשהמסיבות לא נפסקות והתלונות לא עוזרות, השכנים של "מלונית איה נאפה" כבר מיואשים: "הם עושים מסיבות מהצהריים כשהם מתעוררים, עד הלילה", סיפרה אחת השכנות. "בד"כ ב-23:00 הם סוגרים כי יודעים שאסור להם, אבל אז הם פשוט יושבים בחוץ וצועקים ושמים מוזיקה ברמקול והגברה. אתמול זה היה עד 3:30 לפנות בוקר, בלילה שלפניו עד 4:30 לפנות בוקר". 

חולי הקורונה במלונית תובעים את השכנים (צילום: מתוך
הרחפנים שהעלו השכנים|צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"שיעשו מה שהם רוצים בפנים, ישתכרו, יסתממו, רק שלא ימררו לנו את החיים", המשיכה השכנה. "יש כאן חיים של מבוגרים שלא יכולים להתלונן. בגלל שעצבנו אותם כי אנחנו לא נותנים להם להעביר דברים מעבר לגדר ואנחנו אומרים להם להחליש את המוזיקה, הם שמו את הרמקול עוד יותר קרוב אלינו, לבתים, כדי שהבית באמת ירעד. איה נאפה, לא קראנו לזה סתם". 

כדי למגר את המסיבות, השכנים החליטו להעלות רחפנים כדי לתעד את הנעשה במלונית, אך החולים זועמים שהפרו את הפרטיות שלהם, והם גם מתכוונים לתבוע: "בימים האחרונים חשנו פה ברחפנים מעופפים, מצלמים אותנו", סיפרה אופיר פרידנברג, חולה ששוהה במלונית הקורונה "בני דן". "אני ספציפית נפגעתי על ידי אחת השכנות שהפיצה סרטון שלי בלבוש מינימלי. הגשתי תלונה במשטרה, דיברתי עם עורך דין, אני לא הולכת לשתוק על זה. אנחנו כולנו פה עסוקים בלהחלים, לא ליהנות". 

תגובת עיריית תל אביב: "כשהעירייה נחשפה להתפרעויות של חלק מהשוהים במלונית, היא פנתה באופן מיידי לפיקוד העורף ולמשטרת ישראל בדרישה שיטפלו בנושא ללא פשרות. לא נסבול התנהלות מופקרת בלב שכונת מגורים".
תגובת דובר צה"ל: "אנשי פיקוד העורף וצוות המלון מקיימים קשר רציף עם תושבי השכונה והאזור במטרה לשמור על יחסי שכנות טובה, מנהלים שיח שוטף עם האורחים ובמקרים פרטניים כשנדרש מוזמנת משטרה".