על אף המודעות הגוברת והחקיקה נגד אפליה במועדונים, אנו נתקלים פעם אחר פעם בדרכים יצירתיות של יחצ"נים וסלקטורים במקומות הבילוי לעקוף את החוק שאוסר את הסלקציה בכניסה. אחרי שדווח על מועדונים וליינים של מסיבות שבודקים מראש את חשבונות הפייסבוק של הבליינים, מגיע כעת תיעוד נוסף ממועדון ה"קאסה מורה" ברחובות. רועי גולן ואליקו אוחנה ניסו להיכנס למועדון במהלך סוף השבוע האחרון ונתקלו בסירוב מכיוון שאינם עומדים בקריטריונים של קוד הלבוש. "לקוסט לא נכנס", טען היחצ"ן בכניסה למועדון. "אין פה אפליה, זה לבוש לא הולם, חבר שלך יחליף חולצה – ייכנס".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

גולן, שחברו לא הורשה להיכנס בגלל החולצה, מתאר את השתלשלות האירועים: "באנו מירושלים במיוחד, הגענו לחגוג יום הולדת לידידה. הייתי שם המון פעמים במקום הזה, ספציפית הגעתי עם חבר שלי שהוא איש קבע במג"ב, ואז פנתה אלינו הסלקוטורית ואמרה – מה זה לקוסט?, הוא אמר לה – כן, אבל אל תדאגי אני שוטר, והציג לה תעודה. ואז הגיע אחד היחצ"נים ואמר לה – אל תכניסי אותו. מדובר פה בבן אדם שהוא 17 שנה במשטרה, לא בן אדם מהרחוב. חבר שלי ממש התבייש, אני רואה אותו עם דמעות בעיניים, בן אדם חזק, לוחם, אומר לי – תקשיב אני לא הושפלתי בחיים ככה ליד אנשים".

מבדיקה שנערכה על ידי מערכת "חי בלילה" באינסטגרם, נמצאו תמונות של בליינים במועדון כשהם לובשים חולצות של מותגים אחרים. בעוד "לקוסט" לא עוברת את קוד הלבוש, "קלווין קליין", "ארמני", ו"טומי הילפיגר" – כן.

>> לוח שידורים ערוץ 12 

תומר כהן, מנהל מועדון ה"קאסה מורה", מסר בתגובה: "מדובר במקום מושקע מאוד, מן הסתם שכמו כל מקום איכותי יש לו קריטריונים וביניהם קוד לבוש. אלו התנאים לכניסה למועדון, לא עניבות ולא פפיונים, סך הכל לבוש הולם. הזמנתי את שניהם להיכנס, אני לא יודע למה הוא בחר לא להיכנס".

ממועדון ה"קאסה מורה" נמסר: "ראשית יש לזכור שכניסתו של אותו בליין הותרה ואולם הבליין, מהסיבות השמורות לו, בחר שלא להיכנס ולפרסם את הסרטון. אבל אל דאגה, הבוקר הבנו מהי הסיבה השמורה לאותו בליין והיא לעשות קופה על חשבון המועדון. שכן הבוקר אותו בליין באמצעות עורכת דינו, פנה אלי וביקש לסגור את העניינים בתנאי שיפצו אותו בכסף. עכשיו הכל מובן. אם נדבר רגע על הפן המשפטי, הרי שניתן לשמוע בבירור בסרטון שהבליין בילה במועדון עשרות פעמים בעבר, כך הוא עצמו טוען, ואם כך על איזו אפליה מדובר. בתי המשפט במדינת ישראל קבעו במספר רב של פסקי דין כי קוד לבוש הינו לגיטימי ואין מדובר באפליה. בימים אלו אנו שוקדים על הכנת תביעה בגין לשון הרע והוצאת דיבה".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12