חיילות בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ טוענות כי בחודשים האחרונים הן מוטרדות על ידי המפקד הישיר שלהן, קצין בשנות ה-20 לחייו.

לטענתן, הקצין נוהג להיכנס באופן תדיר למגורי הבנות ללא צורך מיוחד ואף מעיר לחיילות על גופן ומשקלן. "ישבנו בכיתת הדרכה, ישבתי לעשות מעין מבחן קטן כזה ואז הוא נצמד אליי עם הגוף שלו", מספרת סיגל (שם בדוי) בשיחה עם חי בלילה, "אמרתי לו 'אתה יכול לזוז בבקשה' והוא ענה לי 'לא, נוח לי ככה. הרגשתי מוטרדת באותו רגע והוא לא שם על זה. זה לא באמת עניין אותו".

הוא ממש הצמיד את הגוף שלו?
"כן, זה היה כמה דקות ואז הוא פתאום הסתובב והלך. הלכתי להתלונן למפקד יחידה, למפקד אגף ולמפקד מעליו. רציתי להעביר את זה הלאה. הם אמרו שהם יטפלו בזה אבל הם לא מטפלים בזה, רק דיבורים".

זימנו אותך לתת עדות?
"לא, שום דבר, הוא עושה מה שהוא רוצה. הוא נכנס למגורים שלנו בלי להודיע או שהוא מעיר לבנות על הגוף שלהן ועל השומן שלהן. אנחנו מאוימות בגללו. לאף אחד לא אכפת מה קורה בצבא באמת, לא שמים באמת על סיפורים, ולא חסר סיפורים על מה שקורה בצבא".

סיגל לא לבד. חיילות נוספות בבסיס מציגות גם הן תמונה דומה ומספרות על החשש מהמקרה הבא, "כל הבנות יש מפחדות. מה שהכי מפריע זה שהוא לא מפסיק להיכנס למגורים של הבנות, אפילו שאומרים שמישהי ישנה או משהו כזה הוא מנסה עדיין איכשהו להיכנס. זה פשוט לא נעים, זה מגורים של בנות. אני לא רוצה שגברים יסתובבו שם ובמיוחד לא המפקד שלי. מה שקרה לסיגל, אין לי איך להגיב לזה. אחרי מקרה כזה לכי תדעי מה יכול לקרות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מרגע קבלת הדיווח אצל מפקדיה של החיילת בסוף השבוע שעבר, המקרה טופל בהתאם לנהלי הצבא. תלונת החיילת התקבלה במצ"ח ותיבדק בהקדם. במקביל, החיילת פנתה למרכז ההתמודדות והתמיכה בצה"ל (מהו"ת) והיא תלווה על ידי המרכז בהתאם לבחירתה".