התרופות הממכרות והקשות ביותר, אלו שנמצאות בתוך כספת בבית המרקחת וניתנות להשגה רק במרשם רופא, נרכשות עכשיו בלחיצת כפתור בלבד ומסכנות חיים של רבים. בקבוצה בטלגרם פועל שוק שחור של תרופות, בו סוחרים מציעים חומרים שעלולים לגרום למוות של אלו הצורכים אותם ללא השגחת רופא.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

ד"ר רוני ברקוביץ', ראש אגף אכיפה במשרד הבריאות מסביר על חלק מהתרופות שמוכרים הסוחרים: "יש תרופות מרשם, חוץ מהאוקסיקוד יש גם כדורים של מורפיום. פנטה, אחד החומרים הכי מסוכנים, וגם תרופות לחרדה, לשינה. מי שמוכר אותן דינו בדיוק כמו שהוא מוכר הרואין".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

האוקסיקוד אותו מזכיר ד"ר ברקוביץ' הוא משכך כאבים ממשפחת האופיאטים, ואין להשיג אותו ללא מרשם רופא. שימוש לקוי בו או מינון יתר של התרופה עלול לגרום לדום נשימתי ולמוות, אך זה לא מונע מהסוחרים למכור אותו בכמויות. שימוש בתרופה ללא פיקוח יגרור תוצאות קטלניות, כך למשל בארה"ב מתים מדי יום מעל 100 אנשים כתוצאה משימוש באופיאטים, כשרק ב-2016 מתו קרוב ל-50 אלף אמריקנים. גם קלונקס, שנפוצה לטיפול בחרדה ואפילפסיה נמכרת בטלגרם ללא מרשם, ובשימוש לא מבוקר עלולה לגרום לנזקים כמו תלות והתמכרות לתרופה.

 >> לוח שידורים ערוץ 12 

התרופות אקסיקוד, קלונקס ולקסדין נרכשו על ידי מערכת "חי בלילה" במהלך התחקיר דרך הטלגרם, ונלקחו למעבדה של משרד הבריאות. בדיקות המעבדה הוכיחו שמדובר בתרופות מקוריות. כל סוגי תרופות המרשם זמינים, ובכמויות. הממצאים המדאיגים מעלים שאלות רבות בנוגע לרוקחים או רופאים שפועלים בהעברת תרופות לשוק השחור.

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12