השבוע עבר בכנסת "חוק הפללת הלקוח", האוסר על צריכת זנות בישראל והופך אותה לפלילית. צרכני הזנות בארץ מנסים להתגבר על החוק החדש בדרכים אחרות, שכוללות בין היתר מציאת יעדים חדשים בעולם שיאפשרו להם להמשיך במעשים. העיר בוקרשט ידועה במסיבות הרווקים הנחשקות שהישראלים מבלים בהן, אך הפעם מדובר בתופעה נרחבת יותר, וערים נוספות נוספו לרשימה.  

קייב בירת אוקראינה הפכה גם היא לעיר בעלת תעשיית מין ענפה, שמנוהלת היטב על ידי קהילה של ישראלים הגרים בה. היעד נמצא במרחק טיסה קצר מישראל בעלות זולה, וכך מצאו עצמם אלפי צרכני מין מהארץ מחתימים דרכון בדרך למזרח אירופה. נהג מונית ישראלי שגר בקייב, משתף פעולה עם תעשיית המין בעיר, וכך הוא מספר: "הצרכנים הישראלים באים לראות קניונים ואטרקציות, ובכל מקום הם רואים כוסיות. בלילה הם הולכים ומפרקים".   

הדרך להזמין את הנשים היא פשוטה. אתרי הכרויות תמימים לכאורה, הופכים בקלות למנוע חיפוש לנשים שעוסקות בזנות, והכל לפי היעד המתוכנן. באתר מאתרים ומזמינים בחורות מראש, בהכוונה של קבוצות טלגרם המציעות גישה לפורומים בתחום, ומספקות מספרי טלפון של מדריכי טיולים ונהגי מוניות ישראלים שידאגו לתיירים בנושא.

מסיבות הרווקים הידועות השתכללו גם הן: "עושים לחתן מסיבה פרטית. שוכרים לו חדר, דוחפים לו שתי 'עוגיות' (בחורות), והוא אוכל ונהנה. הוא נוסע ובוחר אותן לבד", כך מספר נהג המונית מקייב, "בחורה נורמלית עולה סביב ה-2,000 גריבנה. בחורות נורמליות לגמרי, לא תחנה מרכזית. אתה בוחר לבד – מביא, בודק. לא טוב? אומר תודה רבה לא מתאים".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

גם באודסה, עיר חוף באוקראינה, המצב דומה. אתרי אינטרנט מציעים חבילות של טיסה ולינה בבית מלון יוקרתי, בתוספת נערה ללילה. על התופעה המטרידה הזאת מגיבה עו"ד ניצן כהנא, מנהלת המטה למאבק בסחר נשים ובזנות: "דווקא השבוע שאישרנו את החוק לצריכת זנות בארץ, חשוב מאוד לזכור גם תופעות כאלה. יש לנו משימה לדאוג שהתופעה המחרידה הזאת תיפסק. לא יכול להיות שאנחנו מייצאים צרכני זנות, שישראלים הופכים לסרסורים במדינות הכי עניות במזרח אירופה, צריך לשים לזה סוף".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12