הבלאגן בארגון הילולת מירון היה ידוע לאורך השנים לגורמים רבים, אך כעת כש-45 בני אדם קיפחו את חייהם מתגלים מדי יום ממדי הרשלנות בארגון של האירוע האזרחי הגדול בישראל. אתמול טען יעקב חיים מילר, שמפיק את ההילולה כבר 20 שנה, כי באסון "לא היה שום מחדל", אך משיחה עם ישראל, מפיק ההגברה של האירוע, מתברר כי האישורים לקיום ההילולה ניתנו, אך מהנדס הבטיחות מעולם לא הגיע להר כדי לבחון את השטח.

"תמיד יום קודם יש את מהנדס הבטיחות", מספר ישראל, "הוא היה מגיע, עובר, קורא לי, מנענע את הציוד, בודק שהכל בטוח כמו שצריך וחותם. אחרי זה גם היה מגיע מהנדס החשמל, מקפיץ את החשמל, בודק שההארקה תקינה והכל. השנה האנשים האלה נעלמו מההר. הם לא היו".

לדבריו, "עוד חמש שנים המצב ימשיך כאילו לא קרה כלום, ולא יעזור. יעשו עכשיו תיקונים, יחזקו דברים, הדברים לאט לאט יחזרו על עצמם. אי אפשר לשלוט על תרבות כזאת של 'סמוך'". האזור עליו ישראל מדבר אינו קשור למתחם בו אירע האסון, אך ההתנהלות ממחישה את העובדה שלארגון ההילולה לא היו בפועל אבא ואמא.

כזכור, אתמול נחשפה התכתבות בקבוצת הוואטסאפ בה חברים מפיקים ובעלי מקצוע הקשורים להילולה, ובה תולים את האשמה על המהנדס של מירון שלטענתם העניק לאירוע את האישורים לקיומו. "האשם היחיד", כך כתב אחד מבעלי המקצוע בקבוצה, "הוא המהנדס של מירון שבתמורה ל-2,000 שקלים אישר לנו את כל מה שביקשנו".

עם זאת, טען המפיק יעקב חיים מילר כי הכל התנהל כשורה. "אין שום ליקוי. אני הייתי שם בשטח בשעת מעשה, שתי דקות אחרי שזה קרה. אני לצערי הרב טיפלתי במקרים האלה ואין שום דו"ח שיכול להצביע על דבר כזה ואין גם הערכות על דבר כזה. יש לי מצפון שהקב"ה העניש אותנו, זה המצפון שלי. אין פה מצפון של משהו שהיה יכול להיעשות יותר טוב, בסדר? זה אין".

אמש פורסם כי המהנדס עאמר חליליה ויועץ הבטיחות פיני אזרזר הם אלו שחתומים על תכנית הבטיחות על ההר וכבר נפגשו עם סנגורים להתכונן לחקירה הצפויה. "הוא לא מוטרד, הוא לא עשה שום דבר לא בסדר. ההיפך, הלוואי ויחפרו. הוא עשה את הכול כמו שצרי, הם עשו את הכול לפי הנהלים והכול כתוב והכול מתועד והכול מוקלט", אמרה אמש אשתו של אזרזר לחדשות 12. 

לדבריה, "זה כבר עבודה של המשטרה כמה אנשים להכניס. זה שהכניסו כמויות אדירות ולא סבירות של אנשים לשם זה כבר לא בעיה של המהנדס. הוא עושה את מירון כבר הרבה שנים. הוא מכיר כל אבן שם. הוא ישן טוב בלילה".

בתוך כך, אתמול השיב היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לפניית השר בני גנץ כי אין מניעה משפטית להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת נסיבות מותם של 45 בני האדם באסון הר מירון. בדיון סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה שנערך אתמול החליט מפכ"ל יעקב שבתאי לשלוח גם הוא מכתב ליועמ"ש ובו בקשה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות האסון, אלא שהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שנכח גם הוא הפגישה, מנע מהמפכ"ל את הגשת הבקשה הזו.