מותו המצער של הצוללן והגולש, דני מייזל בן ה-45, נשוי ואב לשניים, בסוף השבוע האחרון בעת שגלש גלישת סאפ בים, שפך אור על מה שנראה כמו תופעה מטרידה. תחילה נחשד כי מייזל מת בתאונת גלישה ואילו לאחר חקירת המקרה התבררה אמת כואבת - מייזל נפגע מסירת מנוע ששטה במהירות גבוהה וככל הנראה גרמה למותו.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

האירוע הקשה הציף אל פני השטח אירועים דומים רבים שיכלו להסתיים באסון. התופעה - סירות דיג השטות בפרעות וסמכנות את הגולשים והשחיינים, לפעמים קרוב מאוד לחוף. "אני יכול להגיד שממש לא הופתעתי, כי שחייני המים הפתוחים והאנשים ששוחים באופן יום יומי בים רואים את הסירות שחולפות מאוד קרוב אלינו", התייחס למקרה גיא כהן, שחיין ושיאן ישראלי. "היה לי מקרה ששחיתי עם עוד שלושה שחיינים בחוף הצוק. שחינו בקו המצופים ולא מעבר לזה, פתאום עברה סירת מנוע במהירות אדירה בנינו לבין החוף. אין סיכוי שסירה שעוברת במהירות כזאת תראה אותנו וזה לא משנה כמה אנחנו נהיה מסומנים וכמה נגן על עצמנו. הרשויות צריכות להתעורר, לדני זה כבר מאוחר מדי".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

על חברו לגלים, סיפר כהן: "כל מי שנמצא בים, הים הוא חלק בלתי נפרד ממנו. כשאתה מתאהב בים, זאת אהבה שכמעט אי אפשר להיפרד ממנה. דני היה קודם כל שחיין, אחר כך גם צוללן. הוא חי את הים, הוא היה בים כמעט כל יום. לא נפגשנו הרבה אבל כשנפגשנו תמיד ראיתי את האהבה הזאת שלו לים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת כל העת גם בים. מדי שנה מחלקת המשטרה מאות דוחות נגד אלו המפרים את חוקי השיט".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12