יש עדיין הרבה מאוד מסתורין סביב מותה של יולי זולקוביץ' ז"ל בת ה-18, שבשבוע שעבר נמצאה ללא רוח חיים אחרי צריכת מנת יתר של סמים. איליה שקון, מי שהיה בן זוגה, נחשד בגרימת מוות בקלות דעת ואתמול (ראשון) מעצרו הוארך בשלושה ימים, לאחר שנחשד כי בין היתר, הוא גם תיעד אותה ברגעים האחרונים.

תומר פולייזה, אחד החברים הקרובים של יולי שהיה איתה ברגעים הטובים יותר והטובים פחות, ניסה לא פעם לעבור גמילה יחד איתה. אמש, בשיחה עם חי בלילה, סיפר תומר על מערכת היחסים המורכבת בינה לבין בן הזוג, על תמרורי האזהרה שהיו ועל הכדורים שהפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם: "השיחה האחרונה שלנו הייתה יום לפני שהיא נפטרה", סיפר תומר, "היא שלחה לי הודעה ופרגנה לי על שיר שהוצאתי, ואז שאלתי אותה מה איתה והיא כתבה לי – 'מנסה לחיות'". 

ההודעה האחרונה של יולי זולקוביץ' (צילום: מתוך
הצעירה שמתה ממנת יתר בבית בן הזוג|צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"ביקשתי ממנה להרחיב על זה", המשיך תומר, "היא אמרה לי שהיא מתחרטת שהיא נכנסה לעולם הסמים ושהיא התחילה את החיים האלה של התלות בכדורים. ואז היא סיפרה לי על חבר שלה: שהיא פחדה רצח מההתנהגות שלו, שהוא נהיה אגרסיבי איתה, והרבה פעמים הוא גם הכה אותה. לפי מה שהיא אמרה, הוא היה מרחיק אותה מחברות שלה והיה עושה לה כל מיני מניפולציות רגשיות. הוא היה אומר לה 'תעשי מה שבא לך, אבל תדעי איזה מחיר יש לדברים'. היא הייתה במצב שהיא לא הייתה יכולה לעזוב את הדירה שלו כי היא הייתה תלויה בכסף שלו, בגלל שהוא מימן לה את הסמים האלה, אבל היא לא הצליחה להפסיק". 

גם בני משפחתה של יולי ניסו במשך שנים לנצח את ההתמכרות שלה, אך ללא הצלחה. אתמול הם הגיעו לבית המשפט עם חולצות שעליהן התמונה של יולי והכיתוב 'אפשר היה להציל אותה'. הם זעמו על מערכת המשפט שלא הייתה מספיק ואולי היה אפשר להציל אותה, וגם על מי שהיה בן זוגה. הם טענו כי הוא פיתה אותה לצאת מהגמילה ולא להמשיך את התהליך עד הסוף. 

ההודעה האחרונה של יולי זולקוביץ' (צילום: מתוך
תומר פולייזה, חברה הטוב של יולי ז"ל|צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12
עורך הדין של איליה שקון מסר בתגובה: "ברור לחלוטין שלא איליה הוא שסיפק את הסמים למנוחה ושלא הוא זה שדרדר את המנוחה לסמים. איליה ניסה במשך התקופה האחרונה לשכנע את יולי להיגמל אך ללא הצלחה. לפי המידע שברשותנו למנוחה היו דרכים משלה להשיג סמים, ומטעמים של צנעת הפרט וכבוד המנוחה אנו נמנעים בשלב זה מלהרחיב בנושא".