מספר סרטונים שמצולמים בטלפונים ניידים הופצו ברשת בימים האחרונים, ובהם נראים אזרחים שנוהגים באלימות כנגד שוטרים, ברובם זוהי אלימות מילולית שמדרדרת לאלימות פיזית קשה. תיעוד מפגשים בין אזרחים לשוטרים הפכו לדבר נפוץ, בהם בדרך כלל האזרח שולף את הטלפון הנייד שלו ומצלם את הסיטואציה, כאשר הוא בטוח שהשוטר ינהג לא כשורה. מערכת "חי בלילה" חושפת הערב מספר מקרים בהם אזרחים לוקחים את זה צעד אחד יותר מדי, והמפגש עם השוטר מתפתח לאלימות קשה כלפיו.

אל מערכת התכנית הגיע סרטון מהימים האחרונים, שמתרחש בעיר לוד, בו נראים מספר אנשים יושבים בדירה. למקום מגיעים מספר שוטרים ומבקשים מהם להזיז את הרכבים, בטענה כי הם מחנים שלא כחוק, ולהנמיך את המוזיקה שלהם שמרעישה ומפריעה לאחרים. אותם אנשים הופכים מהר מאוד את המקרה הזה לתגרה שבמהלכה גם זורקים נעל על אחד השוטרים.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

המקרה הזה הוא לא היחיד, שני סרטונים נוספים מתעדים את המפגש האלים בין האזרח לשוטר בעת מילוי תפקידו. באחד מהמקרים, נראה אזרח רודף אחרי שוטר עם אלה ומכה אותו. בתיעוד אחר, ילד קטן שקיבל דוח, מקלל בלי הפסקה במשך דקות ארוכות את השוטרים שיושבים חסרי אונים בניידת, תוך כדי שהוא מתעד את הסיטואציה. המקרים הללו הם כמובן עבירות, בהם אזרחים מפריעים לשוטר בעת מילוי תפקידו, ואפילו גרוע מזה כאשר מדובר במקרי האלימות.

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12