אולמות האירועים סגורים, המסעדות פתוחות תחת הגבלות ואין אפשרות להתקהלות של מעל ל-20 איש במקום פתוח. אלפי זוגות נאלצו לדחות ואף לבטל את חתונתם, חלקם כבר לא בפעם הראשונה, ובזמן שבעלי האולמות נאבקים מדי יום על ענף האירועים, יש מי שמקיים אירועים וחתונות במחתרת, בלב הים. בעלי יאכטות שזיהו את הפוטנציאל והטיימינג מציעים לחגוג את היום המיוחד שלכם ביאכטה יוקרתית עם עשרות מוזמנים, רחוק מכל פיקוח.

"היאכטה פתוחה, יש מקום לדי ג'יי וקייטרינג", סיפר מארגן חתונות למערכת חי בלילה, "בתקופה הזאת עושים הכל, גם בר מצוות ובריתות. את שמה אנשים לא בתא, והם נשארים ארבע – חמש שעות, כל אחד עושה מה שבא לו וכולם מתערבבים עם כולם. יש מקסימום 100 אנשים".

לפי המארגנים, הביקוש לאירועים האלו עולה והכל בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ללא מסכות וללא ריחוק חברתי. הפקחים מתקשים להגיע ליאכטות באמצע הים כדי לאכוף את הכללים, ומארגני האירועים הימיים מודעים גם לזה.



"עכשיו אף אחד לא עושה אירועים, רק אני בעצם נשארתי", סיפרה בעלת יאכטה במרכז הארץ. "אנחנו נותנים להם לפני האירוע הצהרת בריאות. במרינות יש מצלמות אז הם עולים עם מסכות, וברגע שאני משחררת חבלים הם יכולים להוריד את המסכות. אם מגיעה משטרה, מכריזים ברמקול על סירה 'חברה לשים מסכות'. עד שהשוטר יעלה, עד שיתחבר אליי ועד שיבדוק כבר כולנו נהיה עם מסיכות".

משרד הבריאות:
"בכלי שיט המגבלה היא 50 אחוז תפוסה, כמובן שאסור לערוך מסיבות או אירועים. כמו כן, ישנה חובה לשמור על עטיית מסכות וריחוק של שני מטרים לאורך כל השיט".