קשה להשיג היום תור לחיסונים. ידוע שגם לא ממש רוצים לחסן את הילדים, ויש מי שמקשה על התהליך. בבית בספר יסודי בשפלה, מצאו דרך לשכנע את התלמידים לעשות זאת – אבל בדרך שקרית. בשבוע שעבר, מורה לכיתות ד' שמגיעה לשיעורי העשרה, הקרינה לתלמידיה סרטון תעמולה שבו סופר להם שהחיסון לקורונה יוביל לכך שייסבלו מבעיות פוריות בעתיד. חלק מהתלמידות בכו, וסיפרו להורים שעדיין מתמודדים עם חרדות שנותרו מהמקרה.

"איך מדריכה כזאת נכנסת לכיתה?", תהה ערן, אב לילדה שלומדת בכיתה. "איך משרד החינוך נותן לאנשים כאלה להיכנס לכיתה?", אמר בזעם והוסיף. "זה מחרפן את כל ההורים בכל הקבוצות של התלמידים איך אין פיקוח על הדבר הזה. הילדה נכנסה אלי הביתה, סיפרה לי על הדבר הזה והיינו בשוק", שיתף האב בתחושותיו. "היא עדיין נסערת ועברו כבר כמעט עשרה ימים מהמקרה. לך תסביר לה שזה שטויות ותשכנע אותה להתחסן, גם האחים הקטנים והגדולים שלה בלחץ".

המידע על השיעור הגיע למנהלת בית הספר שהתעשתה מהר, והשהתה את המורה. בנוסף לכך, היא שלחה הודעת וואטסאפ להורים ובה נכתב: "פנינו מיד להנהלך תוכנית "קרב" וכן למנהל מחלקת החינוך, שהורה להפסיק את עבודתה של המדריכה בבית הספר לאלתר. צוות בית הספר יחד עם השירות הפסיכולוגי יקיימו בהקדם שיחות על האירוע".

החברה למתנ"סים שאחראית על שיעורי ההרחבה מהסוג הזה מסרה בתגובה: "מדובר במקרה בודד אותו אנו רואים בחומרה ושבעקבותיו הושעתה העובדת וזומנה לשימוע".