אפליקציית המסרים הפופולרית וואטסאפ, כבר זכתה לא פעם להשמצות על כך שהיא פרוצה. אחד העדכונים האחרונים באפליקציה חושף משתמשים קטינים לאיומים כמו תכנים פורנוגרפיים ופניות פרטיות מפדופילים ומטרידים. אם בעבר כניסה לקבוצה התאפשרה אך ורק דרך מנהלי הקבוצות, עכשיו אפשר להיכנס לכל קבוצה על ידי לחיצה על לינק בלבד. פתאום מוסיפים את הבן או הבת שלכם לקבוצה בווטסאפ שהם לא מכירים, ופונים אליהם עם הצעה. למשל, בהודעה של אחד המשתתפים בקבוצה מהסוג, הוא פונה לנערה בת 14 ומציע לה 400 עד 700 שקלים לשעה, 2000 עד 3000 שקלים ליום, כולל נסיעות, ועד מעל 50 אלף שקלים בחודש. ומה הוא מבקש בתמורה? "זה מסאז', את תלמדי עם הזמן. אם את סוגרת משהו עם הלקוח בשביל תוספת כסף, זה כבר תלוי בך. בלי זה קשה להגיע לסכומים הרציניים".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

סיפור מהסוג הזה קרה גם לויקי, שמצאה את עצמה ברחוב כשהייתה בת 13: "הפעם הראשונה, הייתי בצ'אט, ומישהו הציע לי כסף בשביל לשכב איתי. אמרתי רגע, אולי הוא יביא לי כסף, ואז עוד מישהו יביא לי כסף. וככה אוכל לצאת לבד, לקחת את החופש שלי ולא שההורים שלי יגידו לי מה לעשות. אתה רואה כסף קל, אז קשה לצאת מזה. אני בחיים לא חשבתי שאהיה בזה כל יום".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

אז מה אפשר לעשות? דרור גלוברמן, עורך mako NEXTER, מציע לקחת גישה אקטיבית. "וואטסאפ זה פשוט הרחוב", אומר גלוברמן. "אמנם הבת או הבן שלכם עם טלפון ביד, בחדר, בפרטיות, אבל הוא פרוץ לגמרי. אל תהססו לעבור על הוואטסאפ של הילדים, זה סיכון שפשוט אי אפשר לקחת".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12