קבינט הקורונה הכריע אתמול (ראשון) כי בעקבות מוטציית הקורונה החדשה שהתפשטה בבריטניה, החוזרים מהמדינה הזו כמו גם ממדינות נוספות בהן התגלתה כמו דנמרק ודרום אפריקה, ייכנסו מיד לבידוד במלוניות עם נחיתתם בשדה התעופה בן גוריון.

מאות ישראלים גילו להפתעתם עם שובם ארצה אתמול כי לא יוכלו לחזור לביתם, דרכונם נלקח מהם והם הועמסו על אוטובוסים בדרך לבתי המלון תוך שניידות משטרה מלוות אותם כדי לוודא שאיש לא בורח.

נציג בית המלון דן פנורמה בירושלים טען ב"חי בלילה" כי העובדים קיבלו התראה קצרה מאוד לפני הגעת הנוסעים. "קיבלנו התראה של שש שעות, אמרו לנו שכנראה יגיעו בערב אורחים", סיפר הנציג, "פתאום הגענו למספרים מאוד גדולים של כמעט 600 איש. חלק מהאנשים פה בוכים, אומרים 'יש לי להיות בבית, תעזרו לי, אני לא רוצה להיות פה'".

"האנשים שהגיעו למדינת ישראל לא תיכננו להיכנס לבידוד. כשהם ירדו מהמטוס באו ואמרו להם, 'דרכונים בבקשה, תעלו פה על האוטובוסים', ובליווי משטרתי כדי שאנשים לא יברחו הם הופנו למלון דן פנורמה בירושלים", המשיך הנציג.

לדברי הנציג, בית המלון לא היה ערוך לקבלת כמות כזו גדולה של אורחים תוך זמן כל כך קצר. "אנחנו נמצאים פה בסיטואציה מאוד קשה. לפני דקה הייתה פה אורחת שאמרה, 'אני לא אוכלת גבינה כי אני אלרגית לגבינות, אני לא אוכלת ירקות - אין לי מה לאכול. מה תביאו לי לאכול?'. התחלנו לבדוק איזה עוד חברות קייטרינג יכולות לייצר לנו מהרגע להרגע ארוחת ערב פלוס ארוחת בוקר למחר. אנחנו אמנם בית מלון, אבל מבחינתם אנחנו בית כלא כרגע", סיכם הנציג.