חנוך דאום מעיד על עצמו שהוא "גם פה וגם שם": גר בהתנחלות אומנם, אבל אוהב את תל אביב. שומר שבת, אבל אם צריך להעלים עין או לא להקפיד על המצוות מפעם לפעם כדי להגיע בזמן להופעה, זה מה שיעשה.

בפרק החדש ב"החיים הם תקופה קשה" שישודר הערב (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12) נזכר חנוך, אחרי כניסת השבת, שבערב למחרת מתוכננת לו הופעה בתל אביב בשעה 20:30. "למה לא הוצאת את האוטו מהיישוב?" גוערת בו אפרת.

חנוך מסביר את התקלה: "אני גר בהתנחלות לייט, אנשים בורגנים, יש להם מכוניות יפות, אבל בשבת לא נוסעים. יום מנוחה בשבת. אני מת על זה, מבחינתי לנוח כל השבוע. יום בלי שנ"צ זה יום מבוזבז בחיים שלי. כשאני קם מהמיטה אני מרגיש כישלון. אני אוהב את השבת, אבל אוהב גם כסף. אני לא מופיע בשישי, אז עכשיו גם לא להופיע במוצאי שבת? אז כן, אני יוצא בשבת. מה אני אעשה? אלוהים ימחל לי".

אלא שהפעם, כאמור, בגלל ששכח והשאיר את המכונית בתוך שטח היישוב, לא יספיק לצאת בזמן כדי להגיע להופעה. "השבת יוצאת ב-19:49. איך תספיק להגיע לתל אביב?", תוהה אפרת ומציעה: "תוציא את האוטו בלילה, כשכולם ישנים". חנוך חושב בהתחלה שהיא מתכוונת לשעה סבירה, 23:00, אבל הכוונה לשעה מאוחרת הרבה יותר כדי שאיש לא יראה אותו במקרה. איך יסביר את זה לשומר בכניסה ליישוב? גם לזה לאפרת יש פתרון. צפו.