חנוך דאום ועלמה זק מתרגלים מאז השבוע שעבר לטייטל משותף: זוג נשוי. נכון, זה אומנם קורה רק על מסך הטלוויזיה בדרמה הקומית החדשה שמשודרת בקשת 12, "החיים הם תקופה קשה", אבל הכימיה מורגשת בכל דיאלוג בין השניים (פרק חדש הערב, שני, אחרי החדשות, ערוץ 12).

בסדרה, שמבוססת על רב המכר שכתב העיתונאי ומושפעת מחייו, נכנסה הקומיקאית וכוכבת "ארץ נהדרת" לנעליה של אשתו של דאום בחיים האמיתיים. בשיחה בין השחקנים בווידאוקאסט שמלווה את הסדרה ב+12, דיברו על ההערות המקצועיות שלא היססה לחלוק עם חנוך, השוו בין זק לאפרת - ועסקו גם באמונה. "יש לי את התשובה של החילונים, שאני מאמינה במשהו וששום דבר לא מקרי", ענתה זק לשאלת דאום אם מאמינה באלוהים. "אני מאמינה במשהו, לא יודעת אם לקרוא לזה אלוהים. אני באמת מאמינה שאין מקריות".

חנוך דאום ב
ניסה להתקבל לכיתת הכוננות של היישוב. חנוך דאום בפרק הבכורה של "החיים הם תקופה קשה"|צילום: מתוך "החיים הם תקופה קשה", קשת 12

בואי נדבר על אפרת. היא בשליטה על האירוע כל הזמן, את יכולה להתחבר לזה?
"מצד אחד אני קצת מעופפת אבל גם יש בי משהו מאוד אחראי שיכול להתפקס ברגע האמת".

יש לה גם OCD של סדר.
"גם אצלי יש אבל אני נלחמת בו. לפעמים אני יכולה לעבור ולראות בלגן ואני צריכה להגיד לעצמי לא לגעת. אני מנסה להילחם ולחרוץ נתיבים אחרים במוח, זה לא תמיד עובד".

דאום שיתף כי אפרת, שהודתה כי מאוד אוהבת את החיבור בין בעלה לעלמה על המסך, מתמודדת עם חרדות, וזק הצהירה שהיא יכולה להתחבר לזה. "יש לי חרדות מהחרדות. הרבה אנשים חוו התקף חרדה בגלל התקף חרדה שהיה להם. יוצאים מזה עם חצי קלונקס", הודתה. "עוזר לי גם להתרכז, סוג של מדיטציה. צריך להיזכר שזה רק הרגע ולנשום".

>> חנוך דאום בווידאוקאסט עם עלמה זק זמין כעת ב+12

לפרקים, דאום וזק התחלפו בתפקידים כשהקומיקאית הפכה למראיינת. כך בדיוק היא ניצלה את ההזדמנות וביררה מה דאום עונה כששואלים אותו איך היא בחיים. "שאת 'גוד וייבס', מושלמת. אני אוהב בך שאת לא בעולם של הרשתות, זה כוח", החמיא, "לא יכול להסביר לך כמה שאת מורמת מעם ולא צריכה להאכיל את המפלצת. לא יכול להסביר לך כמה יותר טוב לך בחיים מלנו".

זק אהבה את התשובה וביקשה לגלות מה עוד אוהב בה. "זה שאת לא מעלה סטורי, זה גאוני בעיניי. את לא מסתובבת בהרגשה שאת עלמה זק". אבל כששמים שני קומיקאים חריפים בחדר אחד, כמובן שיהיו גם עקיצות. "התפשרנו", אמר לאחר ששאלה אם הוא חושב שהיא שחקנית טובה, "ברצינות עכשיו, מה שמדהים זה שעשינו הרבה אודישנים וכולם נראו לי טובים. לא הבנתי מה בודקים, אבל איתך זה היה ברור".

השניים לא עסקו רק ביחסים המקצועיים, וחנוך ביקש מעלמה לשתף בקשר החזק שבינה לאחיה במאי הטלוויזיה, יורם זק. "כשהיינו קטנים ישנו במיטת קומתיים, הוא למעלה ואני למטה. היה לנו נוהג שבכל לילה היינו מושיטים את הידיים אחד לשנייה", נזכרה. "בהתחלה נגיעות עדינות בקצות האצבעות עד ללחיצה חזקה ואמיצה. ככה היינו הולכים לישון".

עלמה זק ב
נכנסה לנעליה של אפרת, אשתו של דאום, בטבעיות. עלמה זק ב"החיים הם תקופה קשה"|צילום: מתוך "החיים הם תקופה קשה", קשת 12

זק שיתפה גם בפרידה מאביה, הפסנתרן יונתן זק, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה. "היינו פותרים תשבצי היגיון ביחד, אני מסתכלת על תמונות ונורא מתגעגעת. בא לי שייכנס בדלת וינגן בפסנתר. הכל כל כך מוזר ומשוגע, אני לא מרגישה בשנת אבל".

ואם יש דבר שלדאום אין, הרי שזו בושה. תכונה זו ניצל כדי לבקש מעלמה לספר על רגעים שבהם שיחק לא טוב. "מהחזרות הראשונות באת בשיא האותנטיות והאנושיות עם חוסר ביטחון כשחקן. באופן טבעי יש לך את זה בגדול, ומהרגע הראשון היה בינינו דיבור ישיר, פתוח וכן. ברגעים כאלה ואחרים שכן צריך ניסיון, הרגשתי בנוח להעיר לך בידיעה שאין בינינו אגו. ידעתי שתיקח את זה למקום חברי כדי לשפר. יכולתי להגיד לך כשהגזמת או כשלחצת על הבדיחה", סיכמה.