>> ב-11-12.11 זה קורה: כנס החדשנות בטלוויזיה
רבים מכירים את הסיטואציה: בטלוויזיה משודרת תכנית שאתם דווקא מחבבים ואוהבים לעקוב אחריה, אבל קרוב ליד נמצא הסמארטפון, שפעם אחר פעם מושך אתכם אליו וגורם לכם לפספס את הקטע הכי חשוב.
חברות הטלוויזיה הגדולות בעולם מבינות בשנים האחרונות שהן לאט לאט מאבדות את הצופים לטובת המכשיר הסלולרי המתקדם. המחויבות של הצופים לתוכן שהם רואים יורדת ובפרסומות כבר איש לא צופה. לכן, לאחרונה פותחו שורה של אפליקציות שמטרתן להגביר את הקשר בין הצופים לתוכן בטלוויזיה, בשילוב הפרסומות שרבים כבר מריצים בממיר המקליט.
אחת האפליקציות המובילות בתחום היא דווקא המצאה ישראלית, למרות שהיא לא ניתנת עדיין להפעלה בטלוויזיה המקומית. הסטארט אפ Loyalize של שחר וייסר, מי שהביא לנו גם את אפליקציית גט טקסי, נמכר לחברת Vigle ויחד הם מובילים את השינוי.
_
המשתמשים בוויגל עושים צ'ק אין לכל תכנית טלוויזיה שהם צופים בה ובאותו רגע מצטרפים לקהילה שלמה של אנשים שצופים גם הם בתכנית. כולם יכולים לדבר בצ'אטים, לענות על חידוני טריוויה ולהכיר טוב יותר את הדמויות בעזרת דרכים שונות. ככל שהם משתתפים ביותר תכנים הם מקבלים גם נקודות זכות, איתן אפשר לקנות בשורה של רשתות אוכל ובתי קולנוע שמשתפים פעולה עם רשתות התוכן ועם מפעילי האפליקציה.
"אנשים מרגישים שהם צופים במשחק בבר השכונתי ולא בסלון"
"התעשייה משתנה מאוד. אנשים רואים תוכן אבל הם לא מחויבים אליו, הם לא נקשרים אליו. וזאת הבעיה הגדולה של יצרני התוכן כיום", מסביר וייסר ל-mako, "ככה אי אפשר למכור פרסומות". לכן, בוויגל מתמקדים בעיקר באירועים גדולים שיכולים לקשר בין הצופים – משחקי ספורט, עימות פוליטי או תכנית ריאליטי מובילה.
גם בעימותים האחרונים בארצות הברית יכלו הצופים לראות סקרים בזמן אמת, לדון מי מנצח בצ'אט, לראות מה כותבים על העימות ברשתות החברתיות וכך, החוויה הופכת לכוללת.
שאזאם מגיעה גם לטלוויזיה
אפליקציה מובילה נוספת היא שאזאם. מדובר באותה אפליקציה שאנחנו מכירים שמזהה מוסיקה ונותנת לנו מידע כולל על היוצרים, אבל מתוחכמת יותר. כיום בארצות הברית ניתן להוריד את האפליקציה, לדגום קולית את התכנית בה אתה צופה ולקבל את כל המידע הרלוונטי. כך, הצופה יכול לצפות בכל תכנית שהיא ולקבל תוך כדי מידע על הכוכבים האורחים, לענות על חידוני טריוויה, כל פרטי הרכילות הכי חמים על השחקנים, דיונים בזמן אמת ברשתות חברתיות ועוד אפליקציות אינטראקטיביות שגם במקרה הזה מעמיקות את הקשר של הצופה עם התוכן, בעזרת ה"דואל סקרין".
לשאזאם שיתוף פעולה עם מסד הנתונים של IMDB, כך שהצופה יכול להתעדכן גם בפרטים היסטוריים על הסדרה והשחקנים. גם כאן הצופה יכול לצבור נקודות על כל צ'ק אין שהוא רושם ולקבל הנחות במסעדות מזון מהיר, סרטים ועוד.
>> כנס החדשנות יציע מסלול מיוחד לחברות סטארט אפ