רק כשישבנו מול האישה הצעירה הזאת פתאום האסימון נפל. היא תיארה מול המצלמה שלנו בפורטרוט איך בגיל 25, רק לפני 7 שנים, קיבלה את הזדמנות חייה – לשחק לצד משה איבגי. איך הייתה בטוחה שמעכשיו, רק דברים טובים יקרו לה. ואיך בפועל, במשך חודשים ארוכים, השחקן הענק הטריד אותה מינית. ורק כששמענו את פרטי האירועים שעברה איתו, את הסיוט המתמשך של העבודה לצידו, רק אז הבנו שלאיש הזה הייתה שיטת פעולה. כי הסיפור שסיפרה היה זהה לחלוטין לסיפור של שחקנית אחרת, שמעולם לא פגשה, שמתברר שעברה את אותם הדברים בדיוק – רק 25 שנה קודם לכן, על ידי אותו כוכב: משה איבגי. רבע מאה מפרידה בניהן – רבע מאה של שתיקה והשתקה.

כבר שנה שלמה שאנחנו עובדים על הסיפור הזה – עוברים מאישה לאישה ומעדות לעדות, והפסיפס הזה כמו מחבר את עצמו: נשים שונות, בגילאים שונים, מתארות את אותו דפוס – ורק כשמסתכלים על התמונה המבהילה הזו מבינים איך האיש הזה עבר מהפקה להפקה, מהצלחה להצלחה – מהטרדה להטרדה ואף אחד לא שם לו גבול. במאים, מפיקים, סוכנים ומנהלים בכירים שרצו את הכישרון האדיר של איבגי בתוך היצירה שלהם – ובחרו להעלים עין.

העדויות שהנשים האלו, שהסכימו סוף סוף להיחשף, מטלטלות. צריך לשמוע איך הן מתארות מול המצלמה בדיוק מה קרה להן על הסט עם איבגי, איך נראו רגעי האימה שלהן, ואיך  הצליחו להדוף אותו, ואיזה מחיר שילמו אחר כך. רק אז מבינים שמה שתואר בהליך המשפטי – שבסופו הורשע איבגי – היה רק קצה הקרחון. צריך לשמוע את דלית קהן, שכבר הייתה הכוכבת של הסרט "שירת הסירנה" כשהתחילה לשחק בסדרה לצד איבגי מתארת מה קרה לה ביום שאחרי שהדפה מעליה את איבגי לעיני עובדים נוספים. צריך לשמוע את גלי אשכנזי, ששיחקה לצדו חודשים ארוכים ויצאה מההפקה הזו מפורקת נפשית. צריך לשמוע אותן ואת הנשים הנוספות שעברו את אותן דברים בדיוק כדי להבין שמה שתואר במשפט הוא רק קצה הקרחון.

בישורת האחרונה של התחקיר, כשעמדנו כבר להסתגר עם החומרים בחדר העריכה והיינו בטוחים שכבר שמענו הכל על האיש, רק אז, במפתיע, התייצב במאי בכיר מול המצלמה. את הפרצוף שלו כולכם מכירים, וביצירות שלו בוודאי צפיתם. ואז, כשהמצלמה נדלקה, הוא מסר וידוי מטלטל ויוצא דופן, שהותיר אותנו פעורי פה, על התפקיד שלו ושל חבריו הבמאים בפרשה הזו. ורק אז התיישבו סוף סוף כל החלקים של הסיפור – איך תעשייה שלמה הפכה את האיש הזה לכוכב, והתעלמה מכל מי ששילמה מחיר בדרך.

הסרט המלא "איבגי, הסיפור שלהן", ישודר הערב ב"עובדה", אחרי החדשות בקשת 12.