זה קורה מול המצלמות הנסתרות של "עובדה": מזימה שנרקמת עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לסייע לו - ולחבל במשפטו. את המהלך הזה רוקם לא אחר מאשר עורך הדין אריאל רוט, השותף הבכיר של עמית חדד – פרקליטו של ראש הממשלה. התוכנית של עורך הדין רוט לכאורה פשוטה: לשלוח מדובב כדי להקליט בסתר קרוב משפחה של אחד השופטים – ולנסות לחלץ ממנו אמירות על ראש הממשלה. עו"ד רוט מחפש מישהו עם כיסים עמוקים שיממן את המבצע הזה. מכר משותף מכיר לו אשת עסקים תל אביבית שאומרת שתשמח לעזור. אבל שניהם לא יודעים, שלאשת העסקים הזו אין כל כוונה להיות במזימה שמטרתה לחבל במשפט נתניהו. המפגש מתקיים בביתה של אותה אישה, אחרי שנוצר קשר בינה לבין מערכת "עובדה", וכולו מתועד מול המצלמות. באופן מדהים, גם אחרי שקיבל פנייה ממערכת "עובדה", רוט התעקש שמעולם לא השתתף בפגישה כזו ולא עסק בנושא שנפרש בה, "אפילו ברמז".

בתחילת הפגישה עו"ד רוט זהיר מאוד ולא מתחיל לדבר על המבצע לפני שהוא עומד על טיבה של המארחת. רק אחרי שעה ארוכה של דיבורים על עסקים, הם מגיעים לנושא שלשמו כונסה הפגישה. גם אז, רוט מנסה תחילה להישמע מאופק. "בסופו של דבר", הוא אומר, "צריך להבין דבר אחד: פסק הדין של ראש הממשלה כתוב. לשיטתו הוא כתוב".

המארחת: בשביל זה צריך לערער אותם

עו"ד רוט: "אם יש שופט אחר, הוא כתוב באותה מידה. חייבים להגיד את זה, בסדר? עדיין, זה יעשה הרבה מאוד רעש. זה יעשה הרבה מאוד אי נעימות, זה יעשה הרבה מאוד בחש... את לא יכולה להגיד שאם אתה תביא מחר בבוקר, נגיד שנביא את השופטים, את שלושת השופטים יושבים ביחד ואומרים, תקשיב ביבי הזה חרא. את שואלת אותי האם...

אני הבנתי אותך, אני שואלת אותך שאלה מאוד פשוטה: אז למה העלית את התכנית הזאת?

עו"ד רוט: לא, אני לא יודע מה העליתי, אני לא יודע מה לא העליתי...

איך זה יכול לעזור לנו ובאיזה דרך?

עו"ד רוט: "קודם כל צריך לראות שבאמת מצליחים להשיג את זה".

אה, זה לא קיים בכלל?

עו"ד רוט: זה דברים שצריך לראות שלהשיג את זה. זה קצת יותר מורכב, אבל לא משלמים על המאמץ. משלמים רק על תוצאה... התוצאה שלי זה לצורך העניין שלושה שופטים מדברים, תיאורטית, ואומרים תקשיב, בוא נטחון אותו. עכשיו את שואלת אותי אם זה יעצור לו את המשפט?

על זה לשלם לך?

עו"ד רוט: אני לא אמרתי תשלמי לי. לי לא משלמים כלום...

זה השלב שבו עו"ד רוט מבין ככל הנראה שהוא חוצה קווים אדומים, ומנסה להרחיק את עצמו מהתכנית שגלגל. "אני לא אוהב לשחוט פרות שלא קיימות", הוא אומר. "אנחנו לא יודעים שזה קיים במאה אחוז. אנחנו לא יודעים מה יש, למה יש, איך יש. בכל מקרה אני לא קשור לעניין הזה לא רוצה להיות קשור לעניין הזה, לא הולך להיות בתוך העניין הזה"...

אלא שתוך כדי המונולוג הזה עו"ד רוט עושה עוד משהו, הוא מרים את הטלפון הנייד שלו ומאותת לנוכחים בחדר להיזהר מהאזנות. כשהמארחת מתקשה להבין למה הוא חותר, הוא אומר את זה מפורשות: "יש דברים שמדברים עליהם במרפסת".

עכשיו השיחה עוברת למרפסת, ושם עו"ד רוט מרגיש יותר בנוח, והוא מסביר מדוע רק לפני דקה אמר שאינו קשור לסיפור וניסה להפנות את האחריות למכר המשותף ששימש כאיש הקשר עם המארחת. "יש דברים", הוא אומר, "שהם מאוד לא נוחים לי לדבר עליהם. בגלל כל העניין, איפה שאנחנו נמצאים ומי שאנחנו ומה שאנחנו עושים, מאוד מאוד לא נוח לדבר על זה. אז הכי קל לי לעבוד עם זה דרך [המתווך]. אבל בסוף צריך להבין דבר אחד, ברגע שהשגנו את זה, בסדר?... הרי לא מדובר פה עכשיו במאה מיליון שקל. בסדר?... בסוף הבנאדם שהביא את זה ירוויח כמה גרושים. אין פה מיליארדים. בסוף התוצאה תהיה, אם באמת הוא יצליח להביא, זה שמישהו מהקרבה הקרובה [של השופטים], מדרגה ראשונה וזה, אומר תקשיב, 'זה הכול תפור, זה הכול חרטא'...  את שואלת אותי אם דבר כזה, זה בנאדם שפנה, את שואלת אותי בסוף אם דבר כזה שווה כסף, התשובה היא כן. את שואלת אותי אם זה יביא לביטול המשפט? לדעתי המשפטית, לא הציבורית, אני לא יודע להגיד לך... אני לא מאמין שזה יבטל את המשפט.

זה יעכב?

עו"ד רוט: זה יעשה משהו. יכול להיות. זה יעשה הרבה רעש. יעצרו את החק... תלוי גם מה יעשו עם זה. את יודעת, בסוף יכול להיות שאף ערוץ תקשורת לא ירצה לפרסם את זה, וזה יפורסם לצורך העניין בלא יודע מה... לפני שאני מוציא את החביתה, לפני שהתרנגולת תוליד את הביצה, תצטרכי לשבת עם הבנאדם ולסגור איתו.

או: ואז הוא יילך לעשות את החביתה?

אריאל: ואז או שהוא יכול להביא את זה, יכול להיות שזה במקרר שלו הביצה, ויכול להיות שהוא צריך לתת מכה לתרנגולת. אני לא יודע מה צריך לעשות.

בסוף הפגישה עו"ד רוט אולי כבר פחות חשדן, והוא מעיד בנימה משוחררת בהרבה עליו ועל חלקו בתכנית. אז גם עולה שוב, מיוזמתו, עניין התשלום עבור ההקלטה. "בסוף", הוא מתפאר באוזני המארחת, "אנחנו לא מחרטטים, ועם כל הכבוד"...

מחטטים?

עו"ד רוט: מחרטטים... חרטא. יו נואו חרטא?

כן, ברור.

עו"ד רוט: אז ווי אר נוט מחרטטים... אנחנו לא מחרטטים. ובטח לא בשביל 300 אלף דולר, 200 אלף דולר או זה...

איזה דולר?!

עו"ד רוט: יורו.

שקלים!

עו"ד רוט: "שקלים. בסדר. מצוין".

בתגובה לפניית "עובדה" הכחיש עו"ד רוט כל קשר למזימה להטלת דופי בשופטי נתניהו, ואמר שאינו מכיר ולו ברמז כל תוכנית כזו. לדבריו "אני אפילו לא יודע איזה שופטים יושבים במשפט". רוט הכחיש שהשתתף בפגישה שבה נדונה התכנית הזו. גם המתווך שישב לצדו באותה פגישה, הכחיש שאי פעם השתתף במפגש – שתועד מול המצלמות – והתנער מכל מעורבות בתכנית הזו.

 

תגובת ראש הממשלה נתניהו: "זהו עוד ניסיון מופרך וחסר בסיס לפגוע בראש הממשלה נתניהו ערב הבחירות. ראש הממשלה אינו מכיר את מר רוט, מר רוט אינו מייצג אותו, ראש הממשלה לא שוחח איתו מעולם, ומובן מאליו שלא ביקש ממנו דבר - לא במישרין ולא בעקיפין. אם היו כוונות כאלה למישהו, ראש הממשלה נתניהו רואה אותן בחומרה רבה. ראש הממשלה בטוח בצדקתו וינהל את משפטו בבית המשפט מול הרכב השופטים שנקבע".

עו״ד עמית חדד בתגובה: "לא היה לי שום מושג על הדברים שאמר עו״ד רוט ואין לי שום קשר אליהם. אמנם הוא שותף במשרדי עם כמה שותפים אחרים ובדיוק כמותם הוא אינו מעורב בשום צורה ואינו מכיר דבר בתיקי ראש הממשלה. עם זאת ברור שנעשה לו ניסיון עוקץ זדוני שבו הציגו בפניו תרחיש תיאורטי שלא היה ולא נברא, בניסיון מעוות להטיל דופי בי ובמשרדי, ובכך לפגוע גם בראש הממשלה שבכלל לא מכיר את רוט". 

תגובת עו"ד אריאל רוט: אחרי שבשיחת טלפון עם מערכת עובדה טען רוט שכלל לא היה בפגישה וכי הוא אפילו לא יודע מי השופטים במשפט נתניהו - מסר תגובה עם גרסה חדשה: "אגיש תביעת לשון הרע נגד התוכנית "עובדה" וגורמים נוספים שהוציאו עלי דיבה באופן עקלקל, ושיתפו פעולה עם שיבוש חמור של כוונתי ושל דברי בעריכה מעוותת במתכוון, כדי להציג אותי באופן הפוך מכפי שהיה במציאות".

התגובות לכתבה המלאה ששודרה ב"עובדה":

תגובת הליכוד וראש הממשלה נתניהו: כרגיל לקראת בחירות ״עובדה״ מפזרת עלינו שקרים ללא בושה, שנסתרים על ידי עובדות. מקורבי רה״מ או הליכוד מעולם לא פנו לצביקה נווה, אלא נווה הוא זה שפנה לליכוד שוב ושוב והציע למכור מידע מתוך מטה הבחירות של כחול לבן שהעסיק אותו. אחרי שנווה לא סיפק הוכחות לטענותיו, הליכוד סירב להצעתו. ראש הממשלה או אנשיו מעולם לא הפעילו עוקבים אחר בכר, ינקלביץ׳, גנץ או כל אדם אחר.
תגובת רחל תורג'מן: גם אני, כמו רבים נוספים, חשבתי שכניסתו של בני גנץ לפוליטיקה תהא הזדמנות לחולל שינוי אמיתי במדינת ישראל ולכן התחלתי לסייע לו. לאחר חודשים של התייעצויות, ללא תמורה כמובן, עוד לפני כניסתו לחיים הפוליטיים ובטרם הקים את מפלגתו חוסן לישראל, הגעתי למסקנה שלבני גנץ אין את היכולות והכישורים המתאימים לראש ממשלה, וזאת גם בשל האופן שבו הוא מנוהל על ידי חלק ממקורביו. אמרתי לו זאת באופן ישיר, ואף יעצתי לו שלא להיכנס לחיים הפוליטיים, מתוך הבנה שזה יסתיים בכישלון. במהלך התקופה המדוברת ולאחריה נפגשתי עם שורה של אישים במערכת הפוליטית, מימין ומשמאל, בידיעתו של בני גנץ ויידעתי אותו בתוכן הפגישות, אולם מעולם לא הייתי חלק מקמפיין הבחירות שלו, לא השתתפתי באף ישיבת קמפיין ולא הייתי שותפה למהלכיו הפוליטיים כבר משלב מוקדם של מערכת הבחירות הראשונה ב- 2019, המועד בו נותק הקשר ביננו, מאז ועד היום.
בכל הנוגע לשמועות השקריות לגבי "הסכם שתיקה" שכביכול הוצע לי, הרי שלא היו דברים מעולם. לא היה הסכם שתיקה, מעולם לא הוצע לי לחתום על הסכם שכזה וכמובן שלא קיבלתי מעולם כל תמורה כספית או אחרת. העובדה היא, שלא שתקתי  ואמרתי ברבים, בגלוי וללא מורא את דעתי על בני גנץ ואנשי לשכתו המנהלים אותו. כידוע לכם, עשיתי בדיקת פוליגרף אצל בכיר בודקי הפוליגרף בישראל לגבי רכילות שקרית זו ונמצאתי דוברת אמת. לא הסכם ולא שתיקה.

 

תגובת עו"ד יוסי כהן: כעורך דין לא ביצעתי כל משא ומתן בנושא. ככל שלקוחות עשו אצלי הסכמים חלה עליי חובת חיסיון עורך דין-לקוח. מעולם לא ביקשתי כל מידע שנוגע לעומר ינקלביץ או לרחל תורג'מן. מדובר ברכילות שקרית.

 

תגובת כחול לבן: הטענות על ההצעות שהועברו לרחל תורג'מן, מכחול לבן, מבני גנץ אישית וממשרדו של רונן צור, הן שקר מוחלט. כמוהן גם הטענות שהמפלגה שילמה חצי מיליון שקל לצביקה נווה, שטען כי ברשותו מידע מביך על גנץ, ושראש לשכתו של גנץ, הוד בצר, ביקש למדר את יעקב פרי מההתקשרות בין סי-ג'י- איי והמפלגה. הניסיון להטיל דופי בהתנהלותה של כחול לבן, מקורו בבעלי אינטרסים וספקים שכשלו בתפקידם. 

 

צביקה נווה ביקש שיובהר כי הסכום שקיבל מכחול לבן היה בגין העבודה שביצע עבור המפלגה, וכפי שסיכמו הצדדים במועד חתימת חוזה ההעסקה.

 

תגובת השרה עומר ינקלביץ': ''מדובר באוסף של שקרים והזיות שנלקחו מתוך מותחני ריגול. מחזור השקרים הוא חלק מקמפיין פוליטי אשר חצה כל קו אדום אפשרי. השיח האלים, השקרי והמטורף הזה משדר לנשים שברגע שהן נכנסות לפוליטיקה, דמן מותר".

מקורבי הרב חבורה: הרב מסר את נפשו למען עם ישראל. ישראל בכר חשף בפני הרב מרצונו החופשי בלבד מידע מטלטל על הסכנה הנשקפת לעם ישראל, אם בני גנץ ייבחר. בכר בעצמו הציע להביא הקלטות שימחישו את הסכנה. הרב נהג כפי שמנהיג ציבור אמיתי היה חייב לנהוג. שום אדם אחר לא היה מודע מראש לתוכן השיחות ולתכנון המשותף של בכר והרב להזהיר את עם ישראל.