זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, נמצא בימים אלו בבידוד בביתו שבראש העין לאחר שנפגש בשבוע שעבר עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שהתגלה כחולה קורונה. בבוקר הראיון שערכה עמו אילנה דיין, התבשר פרופ' רוטשטיין כי בדיקת הקורונה שערך שלילית.

"ישבנו בלשכה ועבדנו, פגישה שגרתית. הוא היה נראה לי ככה מותש או עייף או טרוד, הוא נשען אחורה. זו הפעם הראשונה שאני רואה אותו עם רגליים על השולחן, כאילו מחפש איזו תנוחה נוחה. ואני כמו רופא הרגשתי שמשהו לא בסדר איתו, אבל כמו אהבל לא הבנתי שמדובר בקורונה", הוא אומר. "חשבתי שזה לחץ נפשי, מה שקורה לו בתוך המשרד או בפוליטיקה. חשבתי על זה ואמרתי לעצמי, זה לא ליצמן שאני מכיר. הוא לא היה חד הלשון, הציני. ביום חמישי בלילה פתאום שמעתי שהוא חולה ואמרתי אתה לא רוטשטיין הגדול יותר, אתה פקששת אבחנה".

פרופ' רוטשטיין ידוע בגישתו הישירה והבלתי מתפשרת, וכחלק מכך, הוא הוביל מדיניות שכוללת בדיקות קורונה לכל אנשי הצוות בבית החולים. "בשעה שהמדינה ישבה וחיכתה בלי לעשות כל מיני דברים, אני כבר יצרתי לעצמי מסלולים, הבאתי ארצה בגדי מגן ומסיכות. פניתי למספר חברים לא גדול שיתרמו ופתחתי חשבון שנקרא קורונה, יש בו כמה מיליונים ובכסף הזה רכשתי מטושים, קיטים למעבדה ועוד דברים אחרים שחשבתי שנצטרך".

לדברי פרופ' רוטשטיין, הקריטריונים שלפיהם בוחר משרד הבריאות למי לערוך בדיקה ולמי לא, לא רלוונטיים לאירוע הנוכחי. "את מי שצריך כן לבדוק, אנחנו קוראים להם בשפה המקצועית 'מפיצי על', את אלה המתרוצצים, זה יכול להיות הקופאית בסופרמרקט, או העובדת הסוציאלית בבית האבות, או המנקה בבית האבות, או המטפלת בבית האבות", הוא אומר.

ולמרות זאת, הוא מתעקש לסיים בנימה אופטימית. "מגיפה באה ומגיפה מסתלקת. יש תמיד את מוצאי השבת של קורונה, ואת זה כדאי שנכניס לראש. אם לא נחשוב על מוצאי השבת של קורונה, אז אנחנו לא עושים עבודה שלמה".