הפרשנים בטלוויזיה, הטוקבקים והאנשים ברחוב קראו לו עבריין  ובוגד הרבה לפני שבית המשפט הרשיע אותו על פי הודאתו בעבירה של  ריגול חמור. "עיתונאים הם לא קב"טים, אסור לנו לשכוח את זה. לנו יש תפקיד אחר. יש לנו מספיק קב"טים במדינה" , כך אומר לאילנה דיין העיתונאי אורי בלאו, בראיון ראשון שישודר מחר בתכנית "עובדה", חודשיים לאחר שהורשע בהחזקת מידע סודי ונידון לעבודות שירות. 

זה היה סיומה של פרשה שהחלה ב-2008 כאשר בלאו פרסם במוסף "הארץ" כתבה שלפיה צה"ל מבצע חיסולים ביהודה ושומרון בניגוד גמור לפסיקת בג"ץ. הכתבה התבססה על מסמכים שמסרה לו ענת קם ששירתה בעברה כפקידה בלשכת אלוף פיקוד מרכז. לאחר פרסום הכתבה פתח השב"כ בחקירה.

בראיון ראשון בלאו משחזר: "צהרי היום, תל אביב, אני מקבל שיחה ממספר חסום. אומרים לי: 'שלום אורי, מדבר שייק'ה מהשב"כ'. הבקשה שלהם הייתה אחת: 'אנחנו יודעים שאתה מחזיק מסמכים מסווגים – אנחנו רוצים שתחזיר אותם בחזרה. אין לנו עניין במקור שלך, אין לנו עניין במי שהעביר לך את האינפורמציה, אנחנו לא נחפש אותו".

אבל ההבטחה הזאת לא מופיעה בהסכם שחתם עליו בלאו עם השב"כ, ובו התחייב להחזיר את המסמכים. הוא לא גילה לחוקרים שברשותו כאלפיים מסמכים סודיים נוספים שקיבל מענת קם. "הבעיה הייתה שהשארתי אצלי העתקים של המסמכים שהחזרתי לשב"כ. על זה אני מצר, זו הייתה הטעות שלי", הוא אומר היום. "אמרתי לעצמי שאם אני מחזיר את הדיסק און קי הזה זה להגיש את המקור שלי על מגש. הרי יש עליו טביעות אצבעות וטביעות דיגיטליות".

עובדה, ימי שני ב-21:00