ליבנת דניאל היא אישה צעירה שהלכה לעשות בדיקת פאפ, לגילוי סרטון צוואר הרחם, אחרי שהרגישה שמשהו לא בסדר אצלה. "הכול אצלך בסדר", אמרו הרופאים אבל ליבנת המשיכה לדמם ולסבול מכאבי תופת.

עשרה רופאים שונים לא הצליחו לגלות מה יש לה, עד שהגיעה לרופא האחד עשר, שהחליט לא לעזוב אותה עד שייגלה ממה היא סובלת. באיחור של שנה הוא סיפר לה את מה שאף אחת לא רוצה לשמוע, ואז התברר שהכול היה שם, בבדיקה ההיא, שליבנת עשתה מזמן.

 בן שני ושרית מגן יצאו עם ליבנת למלחמה על חייה וחזרו עם גילוי חשוב - את התוצאות בדיקת פאפ לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם כדאי לקחת בעירבון מוגבל מאוד.

חשוב לציין כי יש מרווח ניכר של טעות בבדיקת הפאפ ובכל זאת באיגוד הגינקולוגים הישראלי מבקשים להדגיש שחשוב מאוד לעשות אותה, ובעיקר להקפיד לחזור עליה באופן קבוע כדי להגדיל את סיכויי האיתור של תאים סרטניים.

תגובת קופת חולים מכבי לכתבה

"סיפורה של ליבנת דניאל קשה ועצוב. לצערנו מדע הרפואה אינו מבטיח דיוק של 100% בבדיקות, במיוחד במצבי מחלה חריגים. מחקרים מראים כי בדיקת הפאפ הפחיתה ב-70% את שיעור התמותה מסרטן צוואר הרחם; לצערנו מאחורי הסטטיסטיקה היבשה עומדים אסונות אישיים שכל אחד מהם עולם ומלואו.

"המעבדה שלנו פועלת לפי תקנים בין-לאומיים ודיוק תוצאות הפאפ בה גבוה מהמקובל בעולם. לאחרונה אף הכנסנו לשימוש טכנולוגיה מתקדמת עוד יותר. אנו מתייחסים לכל חולה במלוא הרצינות והרגישות ומסייעים ככל הניתן למטופלות בהתמודדות עם המחלה".

תגובת בית החולים תל השומר לכתבה

"יש בידינו תשובות מקצועיות הסותרות את הטענות של המטופלת כפי שהועברו אלינו, אך את תגובתנו העניינית נמסור, אם יהיה צורך, במסגרות אחרות".