קיציס ופרידמן עצורים (צילום: אלדד רפאלי, מעצר בית)
הפכו את חייה לגיהנום. קיציס ופרידמן|צילום: אלדד רפאלי, מעצר בית

מירה ורדי היא אישה אמיצה. מזה כ- 10 שנים היא מכהנת כראש ועד הבית בבניין בו היא גרה, אותו בניין בו איל וקיציס וטל פרידמן גרים ואף מרצים את מעצר הבית שהוטל עליהם. 10 שנים היא נחשבת לשכנה הכי ידידותית לסביבה, עד הרגע הזה, הרגע בו היא מחליטה לפרוץ את מחסום השתיקה ולהודות שהיא לא יכולה יותר - מאז החל מעצר הבית שלהם, קיציס ופרידמן הופכים את חייה לגיהנום.

"מאז ששני הליצנים האלו נכנסו למעצר בית אני בקריסה טוטלית. כשאייל עבר לדירה בהתחלה, הוא דווקא היה מאוד מנומס. הזמין את הבניין להיות קהל בארץ נהדרת. כשעשינו יומולדת לבת שלי על הדשא הוא אפילו הגיע וחתם לכל הילדות".

אז מה קרה בעצם?

הגהנום שלנו, השכנים, התחיל כששניהם נכנסו למעצר בית -  הם הפכו להיות פשוט בלתי נסבלים. ראשית כל הם לא משלמים ועד בית כבר חודשיים. קיציס אמר לי שהעורך דין שלהם מאוד יקר ואם זה אפשרי "לזרום" איתם בעניין התשלומים .

חשבת על להציע להם לעזור לך בעניין תחזוקת הבניין, עכשיו כשאין להם כל כך מה לעשות?

אני ממש מעדיפה שלא. בפעם האחרונה שזה קרה הם ביקשו מהגנן שיגזום את העץ בכניסה בצורה של שדיים. באותו יום חזרתי מהעבודה ונחרדתי-

מעצר בית: העץ בבניין של קיציס ופרידמן (צילום: mako)
העץ לאחר השיפוץ של קיציס ופרידמן|צילום: mako

מתי בעצם הבנת שהחיים שלך בבניין הופכים לגיהינום?

כשהם עשו מנגל באופן קבוע בלובי של הבניין. כל האינטרקום היה מרוח בשומן פרגיות והיה סירחון נוראי. אבל אז, תודה לאל, השוטרים נכנסו בהם ומאז הם רק מזמינים טייק אווי. כל הפחים מפוצצים באריזות ושאריות של אוכל סיני. החתולים של השכונה מסתובבים לי ליד האוטו כי טל יורק מהמרפסת עצמות של אני לא יודעת מה.

בכל פעם שהבחור שמנקה את המדרגות מגיע הם חייבים לדרוך על המדרגות הרטובות ולהשאיר סימנים. שלא לדבר על זה שתמיד יש חורים בשקיות זבל שלהם והם מטפטפים בכל הבניין.

אבל הדבר הכי גרוע הוא שטל מתאמן על הגיטרות שלו כל היום. פעם הוא היה עושה את זה במקלט אז לא שמענו. עכשיו אני צריכה אטמים. הוא עושה לכולנו חור בראש. נורא ואיום.

ניסית לדבר איתם?

לא רק איתם דיברתי. דיברתי גם עם המשטרה, העירייה והאגף התברואה. הבנתי שאין מה לעשות חוץ מלעבור דירה. חבל שבמדינה הזו הפושעים נהנים מזכויות יתר והאזרחים התמימים הם הקרבנות שצריכים לשלם את המחיר. וגם את ועד הבית.

מעצר בית, קשת, רביעי ב- 22:20 וגם שישי ב- 22:40

>> פספסתם את הפרק? כנסו לפרקים המלאים של מעצר בית לצפייה ישירה

>> איל קיציס מודה לכם על הלייקים