קבלו סיטואציה: אתם בגינה ציבורית וממש מולכם שלושה בריונים מתעללים בחסר ישע. האם תחלצו לעזרתו או שתעדיפו שלא להסתכן בעימות ותמשיכו הלאה?

האלימות בקרב צעירים ומבוגרים כאחד בישראל גואה, וישנם מקרים בהם אזרחים פשוט מרגישים חובה להתערב ולהפסיק את המתרחש. מצד שני, ישנם לא פחות מקרים בהם אף אחד לא נוקף אצבע כדי לעזור לזולתו.

בפרק הקרוב של התכנית "מה אתם הייתם עושים" יבדוק חיים הכט את היחס לציבור הנכים. באחת הסיטואציות, תשוטט חבורה משועממת של צעירים ברחבי העיר ותיטפל לאנשים הכי חלשים בסביבה. אחד מהם הוא דקל - שחקן מנוסה בן 33 הלוקה בתסמונת דאון. השחקנים רחוקים מאלימות בשגרת יומם אך נאותו לסייע כדי להעלות את המודעות לשמירה על כבודו של החלש בחברה, וביצעו בנוכחות עוברי אורח שאינם מודעים למצלמות התנהגות אלימה באופן בוטה.

התוצאות מעודדות: 150 אנשים עברו וצפו בסיטואציה, ולמרות שחלק לא התערבו, לא פחות מ-80% דווקא פעלו על מנת להפסיק את המתרחש. גם בגזרת הטוקבקים המצב סביר, כאשר מספר אפילו גבוה יותר של גולשים הכריז כי היה עושה כל שביכולתו כדי לעזור לדקל. צפו בקטע המלא ובתוצאות, וספרו לנו מה אתם הייתם עושים.

"מה אתם הייתם עושים", יום חמישי בשעה 21:00

>> צפו בכל הפרקים המלאים של מה אתם הייתם עושים לצפייה ישירה