אין תמונה
אנחנו כבר יודעים מה הייתם עושים

אחרי שיצא לבדוק כיצד מגיבים הישראלים להתעללות בילדים ומה עושים מול הטרדה מינית מגיע עכשיו חיים הכט לאחד המקומות הרגישים ביותר: המאבק בקטל בדרכים.

מי מאיתנו לא היה בסיטואציה של חוסר וודאות בכל הנוגע למוסך בו הוא מטפל את כלי הרכב שלו. הרבה מהלקוחות לא מכירים את התחום לעומקו ונאלצים להסתמך על העובדים במקום, שלעיתים נגועים באינטרסים משלהם.

בסיטואציה שהופיעה בפרק האחרון, ממתינים אזרחים במוסך לרכב שלכם שעבר תיקון. במקרה הם שומעים שני מוסכניקים, שהם כמובן שחקנים שהונחו מראש, שמספרים איך "דפקו" את הברקסים של רכב אחר ולא תיקנו אותו כהלכה.

לאחר כמה דקות מגיעה בעלת הרכב, שחקנית גם היא, לקחת את האוטו ומספרת שהיא בדרכה לאילת. הלקוח שעמד כל אותה עת בעת היה צריך להחליט: האם הוא מספר לה את מה ששמע מהמוסכניקים ומסתבך עם המוסך, או שומר את המידע לעצמו?

המסקנות מהפרק לא היו חד משמעיות, אך ניתן לומר ללא צל של ספק שרוב האנשים הרגישו לא בנוח עם הסיטואציה וניסו לעשות מעשה. גם אלו שלא התערבו בצורה חד משמעית רמזו לשחקנית המושתלת שלנו שיש סבירות שמשהו לא תקין עם הרכב שלה, ושתסע בזהירות המרבית.

אצלכם בטוקבקים דווקא ניתן היה לזהות מגמה ברורה. למרות שאי אפשר לומר ש-100% מהמגיבים הכריזו כי היו ניגשים לבעלת הרכב ומזהירים אותה, כולם אכן טענו כי היו מתקשרים למשטרה או פונים ישירות לבעל המוסך.

ניתן ללמוד מהסיטואציה הזו שברוב הפעמים, במקרה של תאונת דרכים אפשרית וסכנה לחיי אדם חפים מפשע, רובנו היינו עושים את המרב על מנת לעשות שינוי. ניתן רק לקוות כי זה יהיה המצב גם במציאות.

>> צפו בפרקים המלאים של "מה אתם הייתם עושים"