תופעת גביית דמי חסות הפכה למכת מדינה ממנה סובלים עסקים בכל רחבי הארץ. בין היתר נאלצים בעלי מסעדות או בארים לשלם סכומי עתק על מנת למנוע מגורמים עוינים לפגוע ישירות במקור פרנסתם, כאשר הכל נעשה בצורה שקטה ומתחת לפני השטח.

אחת הבעיות הבולטות שמנועות פיתרון היא שאפילו המשטרה עומדת חסרת אונים מול התופעה. ניתן לומר כי במקביל לעלייה בכוחו של הפשע המאורגן הפכה גם תופעת ה"פרוטקשן" לבעיה חמורה עבור רשויות אכיפת החוק.

אך מה היה קורה לו אתם הייתם עדים במו עיניכם לגביית דמי חסות שכזו, בצורה אלימה וברורה? האם הייתם מוכנים להעיד לטובת בעל המקום ולהגן עליו מפגיעות עתידיות, או שאולי הייתם מעדיפים להשאיר את העבודה השחורה לשוטרים או לגורמים רשמיים אחרים?

התוכנית האחרונה של "מה אתם הייתם עושים" בדקה את הנקודה הזו בדיוק, וחזרה עם ממצאים חד משמעיים אבל מדאיגים: מתברר כי מבין כל האזרחים שנשאלו האם יסכימו לתת עדות עבור בעל המקום, לא פחות מ-93% סירבו ורק 7% מהנשאלים הסכימו "לחשוב על זה".

המסקנה היא שבכל הנוגע לעניינים הקשורים לעולם התחתון, הציבור הישראלי מפחד להתעסק עם הגורמים המפוקפקים - גם אם זה יכול למנוע את הישנות המקרים בעתיד.

צפו בכל הפרקים המלאים של "מה אתם הייתם עושים"

התוכנית משודרת כל יום שבת בשעה 21:15