כשזה מגיע לאנורקסיה, הפרעת האכילה הקשה הגורמת לחולה בה להימנע מאכילה על מנת לרדת במשקל, מופנית לא פעם אצבע מאשימה אל עבר תעשיית האופנה והבידור, שיחד מוכרות אשליות וחלומות של דוגמניות דקיקות ושחקניות קוקטיות, כשלרוב הזוהר הגדול הוא תוצאה של איפור, ניתוחים והרבה פוטושופ.

פרק סיום העונה של "מה אתם הייתם עושים" שישודר הערב ב-21:00 עוסק כולו בנערה צנומה היושבת עם אמה במסעדה. למרות שהאם לוחצת על בתה לאכול, זו מנצלת את ההזדמנות ובשנייה שאמה הולכת לשירותים היא מתחילה להחביא מזון, לעיני שאר הסועדים שמתקשים להתמודד עם הסיטואציה.

בתכנית "מה אתם אומרים" ניגש המנחה חיים אתגר מזווית אחרת, ותהה האם הפרעות האכילה המדוברות הן בכלל נחלתן של הדוגמניות עצמן, כשהוא מפנה את השאלה אל מלכת היופי לשעבר סיוון קליין ואל הדוגמנית וזוכת האח הגדול, טהוניה רובל.

"אותי באופן אישי עניין האוכל לא מלווה בכל דבר", אומרת רובל, "אני כן מסתכלת על מה אני אוכלת וכמה אני אוכלת וכמובן עושה כושר. כשהיא נשאלת האם נחשפה לסיפורי הרעבה בקרב דוגמניות היא מודה "לא נתקלתי בעצמי, אבל יש המון סיפורים".

"אני לא רזה סתם"

סיוון קליין, שעובדת כדוגמנית מזה עשר שנים מאז נבחרה למלכת היופי של ישראל בגיל 18.5, מחליטה לשים את הדברים על השולחן ולנפץ כמה מיתוסים. "מהרגע שנכנסתי לתחום יש עיסוק מאוד גדול במשקל. היו לי שנים שהיה לי יותר קל והיו כאלה שיותר קשה. זה עולם של המון-המון פוטושופ. בנות עוברות עיבוד ותיקונים שלא תמיד קשורים למציאות. אני שמה לב למה שאני אוכלת וגם תמיד אומרת שאני שומרת. אני לא רזה סתם. אני תמיד גם מנסה לשמור על גבול הבריאות. 

למרות הלחץ הגדול במהלך הקריירה הארוכה, קליין לדבריה מעולם לא הגיעה למשקל נמוך באופן קיצוני: "הייתה לי אמא שישבה עליי חזק, אבל אני כן יכולה להבין למה זה מגיע לשם. אני חושבת שכל הבחורות, לאו דווקא בתחום התקשורת, מתעסקות במשקל. אם אני אוכל אני אשמין ואם אני אשמור אני אראה אחרת. אין כאן סודות של דוגמניות. אני אוכלת ושומרת.

גם טהוניה מודה שגם לגנים טובים צריך לעזור: "אני לא אוכלת לחם במשך השבוע. רק ביום שישי" וסיוון מבהירה: כולן שומרות. לאף אחת זה לא בא מגנטיקה מדהימה. מתבגרים, הגוף משתנה, אז עושים יותר ספורט. כל הנשים אותו הדבר".

"מה אתם הייתם עושים", הערב ב-21:00