בפרקים הראשונים של "מה אתם הייתם עושים" יצא חיים הכט לבדוק כיצד מתנהגים ישראלים בסיטואציות שלא קשורות בהכרח לכל אחד מאיתנו, אבל בתוכנית הקרובה עלה לדיון נושא רגיש ומסוכן יותר מכל דבר אחר: משחק בנשק.

שני שחקנים שהונחו מראש, אחד שמתחזה לחייל צעיר ונער שמשחק את אחיו הקטן, מתמקמים בשדרה מרכזית בתל אביב. באופן שלא משתמע לשתי פנים מלמד החייל במדים את אחיו כיצד מתפעלים נשק.

כמו בכל שבוע, גם הפעם הזמנו אתכם לצפות בקטע ולטקבק לנו כיצד הייתם נוהגים במטרה להשוות את התגובות שלכם לאלו שתועדו מבעד לעדשות המצלמה.

על פי הסטטיסטיקה עברו בסך הכל 287 אנשים בשדרה. מתוכם, קרוב ל-60% התעלמו לחלוטין ורק 40% התערבו. בנוסף, מבין אלו שפעלו על מנת להפסיק את המתרחש רק 10% נשארו עם החייל כדי לוודא כי המצב לא יחזור על עצמו.

בהתאם לתוצאות האלו, אפשר לומר שהנתונים בשטח לא דומים לתגובות בטוקבקים שלכם. למרות שחלק מהגולשים אכן העידו על עצמם כי היו חוששים במצב דומה, הרוב המוחלט נזעק והכריז שללא ספק היה מתערב - בניגוד למה שתועד מול המצלמות. יכול להיות שמהמקלדת קל יותר לצאת בהצהרות, אך ניתן לשער שבסיטואציה זהה במציאות רבים מאיתנו שטיקבקו בצורה מסוימת היו שוקלים בכובד ראש האם לקחת אחריות ולסכן את עצמם.

>> צפו בפרקים המלאים של "מה אתם הייתם עושים"