חיים הכט חזר עם "מה אתם הייתם עושים" – סדרה דוקו אקטיביסטית חדשה בה עומדות בפני הציבור הישראלי דילמות אמיתיות שמאפיינות את המציאות בה אנו חיים. בעזרת צוות שחקנים מיומן ומנוסה יוצאת התוכנית למצוא את האנשים שעושים למען אחרים ונחלצים לעזרתם בסיטואציות שקוראים עליהם בכותרות יום יום.

מצלמות הצוות מוצבות במקומות שונים על מנת לתעד תגובות של אנשים כאשר הם עומדים מול מצבים לא נוחים ומבוימים מראש: ילד קטן בוכה בתוך רכב נעול, ערבייה שמקבלת יחס לא הוגן בחנות, אב מכה את בנו, מהגר שמחפש עזרה בהתחמקות מפני הרשויות ועוד. בין היתר מנסה הסדרה לבדוק האם ההתנהגות של האזרחים בפועל זהה להתנהגות בה אמרו שינקטו, או לחילופין באיזה פער מדובר. התגובות מתועדות מול המצלמות, ולאחר מכן הן מושוות לתוצאות סקר שנערך בקרב הציבור על סיטואציות דומות.

בפרק הראשון בדקנו איך יגיבו אורחי דוכן פלאפל במרכז הארץ לנוכחותו של ילד קטן המחפש אוכל בפחים. בנוסף, ביקשנו מכם לטקבק מה אתם הייתם עושים במצב דומה. באופן לא מפתיע, הרוב המוחלט של הגולשים טען כי היה עוזר בצורה כזו או אחרת: באמצעות רכישת אוכל או לחילופין באמצעות פנייה לרשויות.

הבדיקה בשטח דווקא הצביע על מגמה לא אבסולוטית. למרות שגם בפועל רוב יושבי דוכן הפלאפל מצאו לנכון לפנות אל הילד ולעזור במה שהוא צריך (80%), היו גם כאלה שהתעלמו. ברוב הפעמים הסיבה להתעלמות הייתה שהוא להם נראה מוכר למוכרי הדוכן, מה שהביא אותם לחשוב שזו אינה סיטואציה יוצאת דופן.

"מה אתם הייתם עושים", שבת ב-21:00

לפרקים המלאים ב-makoVOD