אין תמונה
מנחה את המשדר. עמנואל רוזן

מה אנחנו מוכנים לעשות כדי לשפר את חינוך ילדינו? היום, רביעי, בשעה 21:00 עמנואל רוזן, אילנה דיין ודנה ויס ינחו משדר שעוסק כולו במערכת החינוך בארץ. במשדר ישודר הסרט "תיכון ההזדמנות האחרונה" של בן שני ושלוש כתבות נוספות שחוקרות את מערכת החינוך בארץ והסוגיות הנגזרות ממנה.

כמה אתם מוכנים לעשות למען עתיד ילדיכם?
השתתפו בסקר החינך שלנו וענו על השאלות-

האם היית מוכן לשלם יותר על מנת לשפר את רמת החינוך בבתי הספר?באיזו מידה אתה חושש לשלומם של ילדיך כאשר הם נמצאים בבית הספר?איזה ציון היית נותן למערכת החינוך בישראל?מה אתה חושב על תפקודו של שר החינוך גדעון סער?

את תוצאות הסקרים תוכלו לראות בסוף המשדר.

בית ספר יוקרתי, שבט צופים לילדי העובדים הזרים ותופעות אלימות של תלמידים כלפי מוריהם

בית-ספר חברותא (צילום: mako)
המורים נבחרו בפינצטה. בית-ספר חברותא|צילום: mako

בכתבתו של יגאל מוסקו נתוודה אל אחד מבתי הספר היוקרתיים והיקרים בישראל - בית הספר חברותא - שבו שכר הלימוד עומד על 35 אלף שקלים בשנה. הכיתות בבי"ס קטנות (בין 12 ל-15 תלמידים בכיתה), כל המורים בו בעלי תואר שני לפחות ומערך הלימודים שלו מתקדם וחדשני.
>> צפו בהצצה לכתבה של יגאל מוסקו על בי"ס חברותא

בכתבתה של טלי מורנו ניחשף אל גל האלימות ההולך וגדל של תלמידים נגד מוריהם. יותר ויותר מורים מדווחים על תופעות של אלימות קשה מצד התלמידים בשנים האחרונות, וטלי מורנו מביאה וידויים של מורים שספגו תופעות אלה מצד תלמידים וגם מצד הוריהם. מסיפורה של מנהלת שנחנקה במסדרון בית הספר ועד מורה שספגה איומים על חייה ברשת הפייסבוק - איך הילדים הפכו לאלימים כל-כך? מה אחריות ההורים? ומה קורה למורה שפעם כולם רעדו ממנו?
>> צפו בהצצה לכתבה של טלי מורנו

ובכתבתו הנוספת של יגאל מוסקו, נכיר את שבט איתן משכונת שפירא בת"א - שבט הצופים שהפך לביתם השני של 160 חניכים, כאשר רובם ילדים של עובדים זרים. השבט מנוהל ע"י יפעת טהראני - האישה שגדלה בשכונת שפירא ושבה אליה כדי להשקיע את נשמתה בילדי המקום. בעזרתה של העמותה שבראשה עומדים שלמה ארצי ואשתו, הפכה יפעת את שבט הצופים למקום פעיל במשך כל ימות השבוע שבו יכולים התלמידים להכין שיעורים ולקבל מענה לכל צרכיהם. מדובר בסיפור קסום על הגשמת חלומות במקום שכבר מזמן הפסיק להעז ולחלום.

תיכון שנותן הזדמנות לילדים שהמערכת ויתרה עליהם

תיכון ההזדמנות האחרונה - סרטו של בן שני (צילום: mako)
.|צילום: mako

 הסרט "תיכון ההזדמנות האחרונה" של בן שני, ישודר גם כן בערב המשדר ויביא את סיפורו של בית ספר אליו מגיעים תלמידים שהמערכת ויתרה עליהם. במשך שנה שלמה ליווה במאי "עובדה" בן שני את הילדים של תיכון ברנקו וייס ברמלה וראה איך לומדים לחלום.

בסקר שנעשה במיוחד למשדר, נבדקו הפרמטרים הבאים - האם אתם מוכנים לשלם יותר כדי לשפר את חינוך הילדים? האם אתם מפחדים כשאתם שולחים את הילדים שלכם לבית הספר ואיזה ציון אתם נותנים למערכת החינוך ולשר החינוך?

 

>> רוצים ללמוד עוד על חיי המשפחה? כנסו לmako בית ומשפחה

>> הכירו את עולמם של המתבגרים בפרקים מלאים של הסדרה 18 לצפייה ישירה

>> מחפשים פעילות משפחתית? כל הפרקים של לומדים ביחד לצפייה ישירה